Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Passo dello Stelvio

Inter Access beklimt berg voor kankeronderzoek

07 september 2012 - 14:34ActueelInnovatie & TransformatieSLTN
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Ict-dienstverlener Inter Access heeft een bedrag van 53.000 euro opgehaald voor Barcode for Life, een stichting die geld inzamelt voor kankeronderzoek. Dit deed het bedrijf door met 35 werknemers en zakenrelaties deel te nemen aan Stelvio for Life. Stelvio for Life is een evenement waarbij fietsers en lopers de 21,1 kilometer lange Noord-Italiaanse bergpas 'Passo dello Stelvio' beklimmen.

Dit betekent het afleggen van 1533 hoogtemeters met een gemiddeld stijgingspercentage van bijna 7,5 procent en maar liefst 34 haarspeldbochten. Elke afgelegde hoogtemeter betekent een euro voor Barcode for Life. In totaal bracht de Stelvio for Life-actie een bedrag van ruim 111.711 euro op. Inter Access is verantwoordelijk voor bijna de helft van dit bedrag.

Onbegaanbaar

De Stelvio for Life-actie kampte met uitzonderlijke weersomstandigheden. Op de top van de berg lag maar liefst vijftig centimeter sneeuw, waardoor deze vrijwel onbegaanbaar bleek. Vanwege de veiligheid besloot de organisatie halverwege de 21,1 kilometer lange klim een keerpunt te leggen. De prestaties zijn hierdoor echter niet minder bijzonder. De fietsers beklommen dit stuk namelijk twee maal. Hardlopers kozen ervoor ook de afdaling rennend af te leggen, waardoor zij alsnog tot de totale afstand van 21,1 kilometer kwamen.

'Ik ben enorm trots op wat team Inter Access tijdens de Stelvio for Life-actie heeft gepresteerd', zegt Hans den Hartog, algemeen directeur van Inter Access en een van de deelnemers aan Stelvio for Life. 'Met 35 man hebben we een geweldige dag gehad. Niet alleen omdat we als team samen vele duizenden hoogtemeters hebben afgelegd in zware omstandigheden, maar ook omdat we hiermee een flinke financiële bijdrage kunnen leveren aan kankeronderzoek. Een geweldige ervaring. We kijken dan ook nu al uit naar volgend jaar, als Inter Access zeker weer van de partij is.'

Passo dello Stelvio

De Passo dello Stelvio is één van de hoogste verharde bergpassen in de Italiaanse Alpen. Dit jaar is deze onder meer opgenomen in de Giro d'Italia (Ronde van Italië). De klim is ongeveer 21,1 kilometer lang en telt maar liefst 34 haarspeldbochten. Het hoogste punt ligt op 2758 meter, waardoor klimmers vanaf de start 1533 hoogtemeters afleggen. Dit met een stijgingspercentage van gemiddeld bijna 7,5 procent met uitschieters van ruim 14 procent. Dit jaar namen 78 mensen deel aan Stelvio for Life. 48 lopers en dertig fietsers.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelOverheid

    Inter Access sluit Pijnacker aan op eHerkenning

    5 reacties op “Inter Access beklimt berg voor kankeronderzoek”

    1. richard peper schreef:
      8 september 2012 om 05:28

      prima initiatief van mijn oude werkgever,
      er zouden meer bedrijven zich van deze kant moeten laten zien.

      Login om te reageren
    2. PaVaKe schreef:
      10 september 2012 om 08:51

      @Richard

      Er zijn meer bedrijven die dit doen, kijk bijv. naar de alpes d’huzes actie, waar talloze bedrijfsteams aan meedoen.

      Je kunt je afvragen waarom Inter Access wel de Computable haalt, en al die anderen niet…..

      Login om te reageren
    3. PaVaKe schreef:
      10 september 2012 om 11:09

      @redactie

      het artikel waar u naar verwijst gaat over de ondersteuning, niet over deelname zelf

      als alle goede doelen genoemd worden waar ICT bedrijven aan bijdragen, dan zal het een stuk eenvoudiger worden de computable gevuld te krijgen, maar het komt de inhoudelijke kwaliteit niet ten goede

      Login om te reageren
    4. Kaspar schreef:
      10 september 2012 om 17:46

      @PaVaKe: Lezen blijft een kunst voor de meeste reageerders hier. Er staat in het artikel toch echt duidelijk dat Inter Access ook heeft deelgenomen.
      Dit is inderdaad reageren om het reageren … en om misschien een plaatsje te stijgen in het reageerdersklassement? 🙂

      Login om te reageren
    5. PaVaKe schreef:
      11 september 2012 om 09:57

      @Kaspar: lezen is inderdaad een kunst: in het artikel waar naar verwezen wordt, staat niets over deelname; niet in dit artikel. Dat is wat ik schrijf.

      @redactie: meer bedrijven doen dit, maar het valt mij steeds meer op (en ergert me ook steeds meer) dat computable slechts over een select aantal bedrijven en sectoren uit de ICT sector schrijft.

      Bedrijven maken, onder het mom van opinie-artikelen, reclame voor hun eigen toko; de kwaliteit van de zogeheten expert artikelen is bij vlagen simpelweg om te janken.

      Zoals al eerder gezegd door mij (en enkele anderen): het niveau van de artikelen in de computable is de laatste maanden drastisch aan het zakken. Dat mag u wel of niet leuk vinden als redactie, maar dat is mijn beeld bij dit ooit interessante blad.

      Dit was dan ook mijn laatste bijdrage aan het eens zo zinvolle forum van computable

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs