Succes van rfid afhankelijk van netwerkcapaciteit

Uit onderzoek van IDC blijkt dat de implementatie van radio frequency identification (rfid) een enorme impact zal hebben op bedrijfsnetwerken.

Daarom concludeert IDC dat het succes van grootschalige rfid-implementaties voor een belangrijk deel afhankelijk is van de beschikbare netwerkcapaciteit. Een netwerk moet in de ogen van IDC in staat zijn grote hoeveelheden rfid-data te verwerken en dit bovendien op een intelligente manier te doen, waardoor data op een veilige manier getransporteerd kan worden naar de grens van het bedrijfsnetwerk met andere (publieke) netwerken. In het onderzoeksrapport roept IDC bedrijven op om op zeer korte termijn actie te ondernemen. Alleen op die manier kunnen bedrijven zich fatsoenlijk voorbereiden op de uitrol van rfid.

Het onderzoek Planning for Proliferation: The Impact of Rrfid on the Network is uitgevoerd in opdracht van Cisco Systems. Voor het onderzoek heeft IDC interviews gevoerd met retail- en logistieke bedrijven die recent gestart zijn met rfid. Uit deze gesprekken blijkt dat de impact op bedrijfsnetwerken niet alleen veroorzaakt wordt door het hoge aantal rfid-chips, maar vooral ook door de hoeveelheid data die een chip kan bevatten en het aantal keren dat een chip gescand wordt gedurende het logistieke proces.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Gebrek aan inzicht kan CISCO aan de ene kant niet verweten worden, waarschijnlijk vermoedden
hun strategen deze bijwerking al eerder, dus zien ze dat graag bevestigd door onafhankelijk onderzoek.
Aan de andere kant moet dit natuurlijk met enige scepcis worden bekeken, een leverancier van netwerk
apparatuur klinkt dit natuurlijk als muziek in de oren.

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-03-14T15:29:00.000Z Redactie Computable/Channelweb
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.