Computable kijkt altijd kritisch naar de eigen website en of deze aansluit bij de behoefte van onze doelgroep: de Nederlandse ict’ers. Om te kijken hoe we de online bezoekers nog beter kunnen bedienen, starten we een lezersonderzoek. Wat is goed en wat kan beter op computable.nl? Lezers kunnen hiervoor een enquête invullen. Deze duurt slechts acht minuten.
‘Computable bestaat dit jaar vijftig jaar! Een mooi moment om te vieren, maar ook om kritisch naar onszelf te kijken’, vertelt hoofdredacteur Sander Hulsman. ‘We willen altijd onze diensten verbeteren of vernieuwen om deze nog beter te laten aansluiten op de informatiebehoeften en -wensen van onze lezers. Daarom starten we een lezersonderzoek.’
Het invullen van de enquête kost slechts acht minuten. Hierin wordt gevraagd naar de gebruikte informatiebronnen voor ict-nieuws, hoe Computable lezers moet informeren over de Nederlandse ict-markt en in hoeverre de inhoud van Computable aansluit bij de wensen van de lezers. Maar ook wordt gevraagd welke informatie nog op Computable ontbreekt, hoe gebruiksvriendelijke de website is, wanneer en hoe vaak de website wordt bezocht en de inzet van sociale media.
De resultaten uit dit onderzoek helpen om de website Computable.nl nog beter aan te sluiten op de informatiebehoeften en -wensen van de bezoeker.