‘Dankzij de Riso T2 kunnen we voldoen aan de snelgroeiende vraag naar whitepaper direct mail-oplossingen en geprinte documentatiemappen en rapporten’, aldus Jeroen Balke, directeur van DM+. Hij laat weten dat door een afname van de kosten per afdruk, het bedrijf de markt zelf ook betere prijzen kan bieden. Het mailhuis zou volgens de directeur, door een combinatie van de Riso T2, en software-oplossingen in staat zijn steeds kortere doorlooptijden voor projecten te realiseren.
Olie-based
‘Deze inkjet printer is een stuk eenvoudiger en simpeler dan andere bestaande oplossingen. Met laserprinters is het altijd zo’n gedoe met opwarmen en andere inkjet printers zijn weer dye-based, waarbij het papier met water wordt nagemaakt. De Riso T2 is gebaseerd op olie en de printer gebruikt een kortere baan, er vindt geen verdroging of verhitting plaats.’ Maar ook het feit dat de printer met een lengte van vier meter niet groter is dan een standaard productie ´high volume´ printer, ziet de directeur als een pluspunt. ‘Voor productieprinting is dat ongekend. Een Canon i300 is bijvoorbeeld alleen al vijftien meter lang.’
Hoewel de printer als innovatief hoogstandje wordt gezien, kan deze niet voor alle productieprojecten worden ingezet. ‘Wij gebruiken hem voor voorbedrukt briefpapier. Maar voor flyers en brochures gebruiken we een andere machinee. De Riso T2 is niet voor alle papiersoorten geschikt', aldus Balke.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: