Mkb en externe ict blijft moeizaam

Meer dan de helft van de bedrijven in het midden- en kleinbedrijf (mkb) maakt geen gebruik van een extern bedrijf voor de ict-ondersteuning. Dit bleek dinsdag tijdens een bijeenkomst over het ict-gebruik van het mkb georganiseerd door Casema en Microsoft. Het mkb is al jaren een aantrekkelijke, maar moeilijk te bereiken markt voor de ict-industrie.

De meeste ondernemers zijn van mening dat goede ict-oplossingen belangrijk zijn, maar hebben niet de tijd om na te denken over manieren hoe de bedrijfsvoering door de juiste ict-ondersteuning geholpen kan worden. Dit stelt ict-leverancier MegaSellers die zich baseert op een eerder onderzoek naar het gebruik van ict door het mkb, uitgevoerd door Microsoft.
Bovendien hebben kleine bedrijven met weinig werknemers vaak geen ruimte om een werknemer (gedeeltelijk) vrij te maken voor het oplossen van ict-vraagstukken. Ook schrikt de complexiteit van ict en de gebruikte terminologie veel ondernemers af. Huub Eitjes van BDC Rotterdam, een groothandel in autobanden, beaamt dit. “Vertel mij niet hoe ik een CMS (Content Management Systeem) moet gebruiken, maar leg mij maar eens uit hoe ik mijn website kan aanpassen zonder extra kosten.”

 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-06-23T16:10:00.000Z Rian van Heur
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.