Ict-sector schiet organisaties te hulp in coronacrisis

Thuiswerk-hausse brengt ict-uitdagingen met zich mee

Klantenservice

De overheid heeft (verscherpte) maatregelen opgesteld om de verspreiding van het coronavirus (Covid-19) in Nederland in te dammen. Werknemers moeten zoveel mogelijk thuiswerken en anders wordt verzocht om de werktijden te spreiden. Dit brengt (ict-)-uitdagingen mee voor werkgevers. Tal van ict-bedrijven spelen hier op in en stellen (extra) diensten gratis beschikbaar. Een overzicht van de acties van de tech-bedrijven.

De ict-sector kan het bedrijfsleven ondersteunen tijdens het coronavirus, zo stelt branchevereniging NLdigital. ‘Als digitale sector kunnen we een aanzienlijke bijdrage leveren in deze onzekere tijden,’ vertelt Lotte de Bruijn, directeur van NLdigital. ‘Uit navraag onder onze leden blijkt dat een groot deel van hen zelfs hun diensten gratis beschikbaar stelt, zodat iedereen gebruik kan maken van de technische mogelijkheden. Bijvoorbeeld om thuis online samen te werken of deel te nemen aan meetings en events.’

BIT
Datacenter BIT uit Ede verdubbelt gratis de bandbreedte voor zijn klanten. Het datacenter zegt hiermee proactief in te spelen op de extra belasting van het netwerk door de toenemende hoeveelheid aan thuiswerkers door het coronavirus. Zo moet een verdubbeling van de bandbreedte ervoor zorgen dat ict-applicaties, die gehost worden vanuit de datacenters van BIT, beschikbaar blijven voor klanten.

KPN
Telecomaanbieder KPN stelt de vergadernummers gratis beschikbaar voor alle thuiswerkers in Nederland. Dit geldt ook voor werknemers die geen KPN-klant zijn. Ook brengt het telecombedrijf het mobiel bellen buiten de bundel naar Nederlandse nummers voor zijn (groot)zakelijke klanten niet in rekening.

Peak-IT
Ict-detacheerder Peak-IT komt met een it-hulplijn. Deze lijn is bedoeld voor servicedesks die overspoeld worden door vragen van werknemers die thuiswerken. Zij kunnen een beroep doen op de lijn voor gratis assistentie.

Ultimum
Ict-dienstverlener Ultimum uit Almere introduceert een Eerste Hulp Bij Thuiswerken (EHBT)-team. Deze werknemers, met kennis en ervaring in diverse branches, helpen organisaties bij de realisatie van een thuiswerkarchitectuur. De organisatie heeft een website ontwikkeld waar klanten terecht kunnen voor hun vragen aan het EHBT-team.
x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Ook Microsoft draagt haar steentje bij door Teams gratis aan te bieden voor de tijd van zes maanden. Weet niet of dit bewust wordt weggelaten hier, maar is toch ook een vermeldenswaardige bijdrage.

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-03-16T11:07:00.000Z Suzanne Martens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.