Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

IBM laat Watson gratis communiceren rond corona

02 april 2020 - 12:31ActueelInnovatie & TransformatieIBM
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

IBM gaat gezondheidsinstituten, overheden en academische organisaties vanaf vandaag wereldwijd gratis toegang geven tot Watson Assistant for Citizens en dat voor minstens negentig dagen. De instanties kunnen het ai-platform inzetten voor een heldere communicatie rond het Covid-19-virus.

Watson moet in de eerste plaats instanties helpen om beter en efficiënter te kunnen communiceren rondom Covid-19. De virtuele agent maakt gebruikt van ai-technologie zoals natural language processing om algemene vragen over het virus te begrijpen en erop te reageren. Daardoor kunnen burgers sneller betrouwbare informatie over Covid-19 ontvangen, zowel online en telefonisch. Denk aan informatie van de gezondheidsdiensten, lokaal nieuws en links naar informatie rond het sluiten van scholen of documenten van overheden.

Er zijn al concrete cases uitgerold. Zo implementeerde de faculteit medische wetenschappen van de University of Arkansas een virtuele agent die burgers snel informeert over testen, symptomen en ander nieuws. De informatie wordt automatisch naar een mobiele Covid-19-triagekliniek gestuurd om de responstijd te versnellen. De gemiddelde registratietijd van gebruikers van de assistent verminderde met vijftig procent.

De overheid van Andalusië zette dan weer een virtuele agent in om vragen van burgers over corona te beantwoorden via een app en website. Die ontving gemiddeld meer dan 260.000 telefoontjes per dag. Watson Assistant was het eerste contactpunt om te helpen bij het beantwoorden en beheren van de vragen.

Big Blue levert de service momenteel in de VS, Tsjechië, Griekenland, Polen, Spanje en het VK. Watson Assistant for Citizens wordt de komende tijd opgeschaald als hulp voor steden, overheden en gezondheidsinstellingen die onder grote druk staan om de massale toename aan vragen te kunnen beantwoorden.

Meer over

AppsKunstmatige intelligentieTesting

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Chatbot
    Governance & Privacy

    Ingenico Group pronkt met IBM Watson-chatbot

    Cloud & Infrastructuur

    IBM komt met Watson-ai voor 9 sectoren

    Arts met stethoscoop
    Innovatie & Transformatie

    IBM Watson kiest foute kankerbehandeling

    Data & AI

    IBM Watson is les voor kennismanagement

    Data & AI

    Offline: IBM won met Watson niet de jackpot

    arts
    Zorg

    IBM overweegt de verkoop van Watson Health

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs