Ook AMD gaat zich richten op consumenten

AMD presenteert vandaag tijdens de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas het marketingprogramma AMD Live, gericht op home entertainment. Daarmee slaat de chipfabrikant dezelfde weg in als concurrent Intel.

De centrale gedachte is computers en televisies met elkaar te verbinden. AMD wil dat de tv-kijker televisieprogramma’s makkelijker moet kunnen aanvullen met webcontent zonder van de bank te hoeven komen. AMD werkt hiervoor reeds samen met chipfabrikant ST Microelectronics, die het ontwerp van de benodigde media-connectorkastjes gaat maken.

AMD Live bestond overigens al, maar wordt nu uitgebreid naar consumenten. Eerder richtte de chipfabrikant zich met dit programma op professionele mediaontwerpers, zoals werknemers bij een film- of muziekbedrijf.

De processorproducent volgt hiermee aartsrivaal Intel. Die kondigde dinsdag een nieuwe bedrijfsstrategie aan waarbij het zich met het Intel Viiv-programma richt op de consumentenmarkt. Volgens rondgaande geruchten wil ook Google deze markt betreden; het zou tijdens de CES een kastje willen presenteren dat ip-tv levert, de zogenaamde Google Cube. Google ontkent deze geruchten echter.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2006-01-04T14:32:00.000Z Rian van Heur
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.