Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

T-Mobile: 3G-problemen zijn opgelost

17 juni 2010 - 08:10ActueelCloud & InfrastructuurT-Mobile
Diederik Toet
Diederik Toet

Telecomaanbieder T-Mobile zegt zijn 3G-netwerk in korte tijd zodanig te hebben uitgebreid dat er geen capaciteitsproblemen ontstaan. De afgelopen maanden ondervonden veel abonnees problemen om via hun smartphone snel te kunnen internetten. Vooral de iPhone, die in Nederland enkel via T-Mobile in combinatie met een abonnement wordt verkocht, blijkt de boosdoener.

Door de uitbreiding van het netwerkcapaciteit is de 'filevorming' op bepaalde drukbezette 3G-antennelocaties inmiddels verholpen, meent de aanbieder. 'De locaties waar klanten de meeste hinder ondervonden, zijn met prioriteit aangepakt en in het grootste deel van Nederland is de capaciteit sneller dan gepland verdubbeld.'

Compensatie

Begin juni 2010 besloot het bedrijf om abonnees die aantoonbaar hinder ondervinden van de capaciteitsproblemen op het 3G-netwerk, twee maanden gratis mobiel internet te bieden. Onder meer de Consumentenbond  vond dit echter een te beperkte compensatieregeling. Bovendien meldde de aanbieder dat er 'dag en nacht' aan uitbreiding van het 3G-netwerk werd gewerkt, zodat het euvel binnen drie weken zou zijn verholpen.

Volgens de aanbieder maken bezitters van een smartphone tot veertig maal meer gebruik van mobiel internet dan mensen met een normale mobiele telefoon. Het mobiele dataverkeer op het netwerk van T-Mobile Nederland verachtvoudigde in 2008 ten opzichte van 2007. In het voorjaar van 2009 kreeg de netwerkbeheerder maandelijks zo'n 67 terabyte aan data te verstouwen. In januari 2008 was dat nog slechts 2,5 terabyte.

Meer over

iPhoneNetwerkenSmartphonesTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    T-Mobile compenseert klanten voor 3G-uitval

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘3G kan toename van dataverkeer niet aan’

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    T-Mobile boekt minder omzet door lager tarief

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    T-Mobile ontloopt tweede boete van vijf miljoen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    T-Mobile investeert 57 miljoen in 3G-netwerk

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Winst T-Mobile Nederland stijgt 44 procent

    5 reacties op “T-Mobile: 3G-problemen zijn opgelost”

    1. Floris schreef:
      17 juni 2010 om 08:53

      Nou. Ik merk er nog weinig van. Mijn verbinding werd vanochtend weer 10 keer verbroken tijdens gesprekken + ik moest heeeeeeel vaak bellen om ueberhaupt verbinding te krijgen.

      Login om te reageren
    2. Sander Steffann schreef:
      17 juni 2010 om 09:29

      Jammer dat T-Mobile zo’n slechte kwaliteit levert. Ik zou binnenkort graag een iPhone 4 aanschaffen, maar als ik daarbij gedwongen wordt om naar T-Mobile over te stappen dan gaat dat dus niet gebeuren 🙁 Als ik een nieuwe iPhone aanschaf zou ik er ook graag gebruik van willen maken…

      Login om te reageren
    3. Stefan schreef:
      17 juni 2010 om 10:54

      @Sander: Haal gewoon je iPhone in Belgie, een paar honderd euro goedkoper en je bent vrij in de keuze van je provider zoals b.v. Vodafone

      Login om te reageren
    4. Eve30 schreef:
      18 juni 2010 om 06:17

      Merk er nog helemaal niets van. Op kantoor heb ik zelfs helemaal geen bereik en kan niet bellen of internetten.

      Login om te reageren
    5. Marc schreef:
      29 juni 2010 om 09:59

      Opgelost??? Het is nog nooit zo slecht geweest….

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs