HP en Dell strijden om 3Par

HP heeft een voorstel ingediend om opslagleverancier 3Par aan te kopen voor 24 dollar per aandeel, ongeveer 1,6 miljard dollar in totaal. Dit aanbod is ongeveer een derde meer dan het bod van Dell op 3Par. De strijd tussen HP en Dell is niet nieuw in de opslagwereld. In 2009 streden EMC en NetApp om Data Domain. Na een lange biedingstrijd trok EMC aan het langste eind.

HP is van plan 3Par te integreren in HP's Converged infrastructuurportfolio, dat bestaat uit opslag-, server- en netwerkoplossingen.  Daarvoor moeten eerst de aandeelhouders van 3Par overtuigd worden. Shane Robison, cto van HP heeft een brief verzonden naar de raad van bestuur en David Scott, ceo van 3Par. Daarin staat dat het bod beter is dan dat van Dell en dat  er ‘ongeëvenaarde strategische voordelen' te behalen zijn door het combineren van deze twee organisaties. Dell noch 3Par hebben gereageerd op het voorstel van HP.

De dataopslagarrays van 3Par bestaan uit het 3Par Utility Storage-platform, de InServe- opslagservers, het InForm-besturingssysteem en softwaretoepassingen. De opslagarrays van 3Par zijn speciaal ontworpen voor nieuwe datacenterinfrastructuren. In de Benelux zijn al enkele gebruikers van 3Par, zoals AT&T in Nederland en Bayer in België, die exclusief worden bediend door dataopslagdienstverlener Databasement. Andere gebruikers zijn GXS, Waterschap Rivierenland, en Hogeschool Arnhem & Nijmegen. Voor HP zouden de oplossingen een welkome aanvulling zijn. Eerder overgenomen storagebedrijven, zoals Lefthand, maken producten die bij klanten in trek zijn. HP kan met 3Par ook beter concurreren tegen andere opslaggiganten, zoals EMC, NetApp, IBM en Dell.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2010-08-23T15:18:00.000Z Witold Kepinski
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.