De belangrijkste reden voor de vervanging is een besparing op softwarelicenties, onderhoud en beheer. KLM koos voor SLTN om de specifieke kennis bij SLTN-medewerkers van IBM-mainframes en de situatie bij KLM. De afgelopen maanden hebben zij met KLM en IBM een herinrichtingsplan uitgewerkt. De werkzaamheden zijn inmiddels afgerond.
i3 Groep
De opdracht voor de mainframemigratie zou oorspronkelijk worden uitgevoerd door i3 Groep. Die kreeg KLM als klant in de schoot geworpen door de overname in mei 2010 van mainframespecialist ITAA. KLM bedacht zich, nadat i3 Groep-dochter ITAA in februari 2011 failliet ging. De opdracht ging uiteindelijk naar infrastructuurspecialist SLTN, dat na het faillissement drie ITAA-medewerkers overnam. Zij verzorgen het migratietraject bij KLM.
Computable volgde in 2009 de migratie naar het nieuwe besturingssysteem z/TPF op het IBM-mainframe van KLM.
Reacties
Mainframe dood, hoe komen ze erbij. Wijs besluit en goede keus door SLTN in de arm te nemen.