Lenovo treedt onder eigen naam buiten Chinese markt

De Chinese computer- en elektronicaproducent Lenovo begeeft zich onder eigen naam buiten de nationale thuismarkt. Lenovo heeft vorige maand IBM's pc-divisie gekocht.

Bij die overeenkomst was al vastgelegd dat Lenovo onder de IBM-naam desktops en laptops blijft produceren en die ook levert aan IBM zelf voor wederverkoop. Nu blijkt dat Lenovo ook zijn eigen producten buiten China gaat verkopen. Dit doet het bedrijf samen met IBM's voormalige pc-tak.


Vice-president Robert Galush van de pc-divisie zei dit vandaag op de Consument Electronics Show (CES) die deze week plaatsvindt in Las Vegas. "Ik ben er zeker van dat we de Lenovo-producten ook buiten China gaan aanbieden. Er is een enorme hoeveelheid ervaring aanwezig die ons, IBM, in staat stelt producten uit te brengen in honderdzestig verschillende landen." Lenovo maakt al jaren een breed portfolio aan apparaten: van mobiele telefoons en pc's tot wasmachines.
 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-01-06T15:57:00.000Z Jasper Bakker
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.