Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Euro

Deutsche Bank blundert met online bankieren

31 augustus 2012 - 11:19ActueelCloud & Infrastructuur
Johannes van Bentum
Johannes van Bentum

De implementatie van het eigen platform voor internetbankieren van Deutsche Bank voor 34.000 Nederlandse zakelijke klanten en vermogende particulieren is uitgelopen op een klachtenregen. Na vijf werkdagen kan een klein aantal klanten nog steeds niet inloggen. Zij onderhouden per e-mail en telefax contact met hun bank.

Deutsche Bank besloot zijn zakelijke klanten in Nederland in het weekeinde van 25 augustus 2012 te migreren naar zijn eigen platform dat internationaal door de bank wordt gebruikt. Tot dan toe gebruikten de Nederlandse klanten de systemen van ABN Amro Bank.

Deutsche Bank betaalde in april 2010 zevenhonderd miljoen euro voor zeventien ABN Amro-filialen, plus 34.000 zakelijke klanten in Nederland. Volgens Deutsche Bank zijn de betrokken klanten in de afgelopen maanden nauwgezet door de bank op de hoogte gebracht van de aanstaande migratie.

Big bang

Voorafgaand aan de migratie is een kleine groep klanten als pilot op het nieuwe systeem overgezet. Op basis van de uitkomsten werd besloten in het weekeinde van 25 augustus 2012 de overige klanten in een zogeheten ‘big bang’ te migreren. Na het weekeinde zette zich een waterval van problemen in gang.

Achtergronden

Lees de achtergronden van het migratieprobleem in het artikel Capaciteit versjteert migratie Deutsche Bank.

Meer over

Softwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondGovernance & Privacy

    Deutsche Bank wil ‘loden ict-last’ kwijt

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Deutsche Bank verkoopt belang in Sinius

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Deutsche Bank besteedt it uit aan IBM

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Deutsche Bank wil Discount Brokers

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Deutsche Bank sluit Internet-alliantie

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Deutsche Bank wil ‘spin in het web’ worden

    42 reacties op “Deutsche Bank blundert met online bankieren”

    « Oudere reacties
    1. frederika schreef:
      11 april 2013 om 12:52

      Waardeloos DB. Ik lees her en der dat we wisten dat we overgingen. OK, dat was waar. Maar hoe konden wij weten dat het hele systeem op de schop ging, dat alles van ABN weg was, dat het hele systeem van DB onwerkbaar is en onoverzichtelijk. Ik heb de rekening nog aangehouden omdat sommigen dat nummer nog gebruiken bij betalingen. Kost mij veel tijd dat allemaal weer door te geven ect. Mag ik dus betalen. Nu lees ik dat ondernemers die een krediet hebben er uitgedonderd worden want ze leveren niet genoeg op, en dan ook nog een boete moeten betalen? Wat een arrogantie van die Bank. Werkelijk zum kotzen!

      Login om te reageren
    2. Andre Salomons schreef:
      25 april 2013 om 15:30

      Deutsche Bank. Het duurt even , maar nu is het ook bij de kamer doorgedrongen http://www.telegraaf.nl/feed/21512915/__Kamer_ontevreden_over_Deutsche_Bank__.html

      Vergelijk het met: je verkoopt niets , maar vraagt achteraf op het moment dat de klant vertrekt: he gast je moet nog ff afrekenen hoor.
      Ik ken Duitse bedrijven die wel goed met hun klanten omgaan.

      Login om te reageren
    « Oudere reacties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs