Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

HP Nederland start met eigen webwinkel

Webwinkel
16 mei 2014 - 07:36ActueelCloud & InfrastructuurHP Inc.
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Founder | Content Director

HP is met zijn eigen online winkel, de HP Store, in Nederland gestart. Hiermee staat het bedrijf in direct contact met consumenten en kleine organisaties. HP kiest voor deze rechtstreekse benadering om beter op het netvlies te komen van personen en organisaties die zich online oriënteren op ict-apparatuur. Door het creëren van een sterkere merkbeleving wil het bedrijf meer klanten aan zich binden.

‘76 procent van de mensen oriënteert zich online en 38 procent koopt online’, zegt HP Nederland-woordvoerder Herbert Wormgoor. ‘Wij kiezen ervoor om onze producten daar neer te leggen waar onze klanten dat willen, en dat is online. Een online store geeft ons de mogelijkheid om de markt beter te benaderen. Daarnaast kunnen we als we via de website verkopen ons portfolio uitbreiden.’ De producten die in de HP Store verkocht worden komen uit de HP Printing and Personal Systems (PPS)-groep.

Wel wat uit te leggen

De webwinkel van HP ligt wel wat gevoelig bij partners van het bedrijf. HP hanteert vooral een indirecte verkoopstrategie waarin partners verantwoordelijk zijn voor de verkoop en levering van producten. De hele grote klanten bedient HP al langere tijd wel rechtstreeks, en daar komt nu dus de onderkant van de markt bij.

HP had volgens Wormgoor wel wat uit te leggen aan zijn partners, maar volgens hen zien zij nu ook de toegevoegde waarde van de HP Store in. ‘Uiteraard hebben we rekening gehouden met onze partners. In vijf andere landen zijn we ook al gestart met een eigen webwinkel en daar zorgde dat voor een grotere merkwaarde. Dit heeft tot gevolg dat de partners geen verlaging in hun omzet zagen.’

Dell en Lenovo

Door zoveel mogelijk online aanwezigheid te creëren, wil HP de directe concurrenten Dell en Lenovo zoveel mogelijk achter zich houden. Wormgoor: ‘In Nederland zijn wij nog steeds de nummer één pc-leverancier en dat willen we blijven. De webwinkel is dus vooral om ons merk te versterken, we gaan niet richting directe verkoop. Sterker zelfs, we investeren in onze partnerstrategie en maken het makkelijker om omzet te maken. De HP Store kon daarom weleens zorgen voor een hogere omzet bij onze partners.’

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Eén reactie op “HP Nederland start met eigen webwinkel”

    1. David Goeloe schreef:
      16 mei 2014 om 10:10

      De producten worden ongetwijfeld tegen de adviesprijs verkocht, dus partners hebben voldoende ruimte om hun toegevoegde waarde te laten zien.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Ziggo Zakelijk biedt 2,2 Gbit/s voor ondernemend Nederland

    AWS storing
    Cloud & Infrastructuur

    Wereldwijde AWS-storing legt vele platforms plat

    ai cyclotron
    Innovatie & Transformatie

    Techsamenwerking in gevaar: Florida plaatst Nederlandse universiteiten op zwarte lijst

    Cloud & Infrastructuur

    Clingendael waarschuwt: Nexperia-ingreep kan uitmonden in geopolitieke chipcrisis

    Innovatie & Transformatie

    It als groeimotor? Alleen met een plan

    Innovatie & Transformatie

    Aanbestedingen botsen met autonomie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs