Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Webwinkel

HP Nederland start met eigen webwinkel

16 mei 2014 - 07:36ActueelCloud & InfrastructuurHP Inc.
Sander Hulsman
Sander Hulsman

HP is met zijn eigen online winkel, de HP Store, in Nederland gestart. Hiermee staat het bedrijf in direct contact met consumenten en kleine organisaties. HP kiest voor deze rechtstreekse benadering om beter op het netvlies te komen van personen en organisaties die zich online oriënteren op ict-apparatuur. Door het creëren van een sterkere merkbeleving wil het bedrijf meer klanten aan zich binden.

‘76 procent van de mensen oriënteert zich online en 38 procent koopt online’, zegt HP Nederland-woordvoerder Herbert Wormgoor. ‘Wij kiezen ervoor om onze producten daar neer te leggen waar onze klanten dat willen, en dat is online. Een online store geeft ons de mogelijkheid om de markt beter te benaderen. Daarnaast kunnen we als we via de website verkopen ons portfolio uitbreiden.’ De producten die in de HP Store verkocht worden komen uit de HP Printing and Personal Systems (PPS)-groep.

Wel wat uit te leggen

De webwinkel van HP ligt wel wat gevoelig bij partners van het bedrijf. HP hanteert vooral een indirecte verkoopstrategie waarin partners verantwoordelijk zijn voor de verkoop en levering van producten. De hele grote klanten bedient HP al langere tijd wel rechtstreeks, en daar komt nu dus de onderkant van de markt bij.

HP had volgens Wormgoor wel wat uit te leggen aan zijn partners, maar volgens hen zien zij nu ook de toegevoegde waarde van de HP Store in. ‘Uiteraard hebben we rekening gehouden met onze partners. In vijf andere landen zijn we ook al gestart met een eigen webwinkel en daar zorgde dat voor een grotere merkwaarde. Dit heeft tot gevolg dat de partners geen verlaging in hun omzet zagen.’

Dell en Lenovo

Door zoveel mogelijk online aanwezigheid te creëren, wil HP de directe concurrenten Dell en Lenovo zoveel mogelijk achter zich houden. Wormgoor: ‘In Nederland zijn wij nog steeds de nummer één pc-leverancier en dat willen we blijven. De webwinkel is dus vooral om ons merk te versterken, we gaan niet richting directe verkoop. Sterker zelfs, we investeren in onze partnerstrategie en maken het makkelijker om omzet te maken. De HP Store kon daarom weleens zorgen voor een hogere omzet bij onze partners.’

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Fokken met data

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Introductie van sase in het netwerk: eenvoudiger beheer en lagere kosten

    Handen
    ActueelSoftware & Development

    Workday en Randstad slaan handen ineen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Inzicht in kwetsbaarheden aanvalsoppervlak gaat voor budget

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Eigen datacenter, colocatie of cloud?

    Eén reactie op “HP Nederland start met eigen webwinkel”

    1. David Goeloe schreef:
      16 mei 2014 om 10:10

      De producten worden ongetwijfeld tegen de adviesprijs verkocht, dus partners hebben voldoende ruimte om hun toegevoegde waarde te laten zien.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs