Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Esport e-sport league of legends

E-sport lucratief voor netwerkspecialisten

19 september 2019 - 09:59ActueelCloud & InfrastructuurExtreme Networks
William Visterin
William Visterin

De groeiende populariteit van e-sport leidt tot nieuwe eisen aan netwerkinfrastructuur. Netwerkpartijen als Extreme Networks zetten dan ook volop in op deze markt.

Van niche-bijeenkomsten tot grootschalige evenementen, geproduceerd, georganiseerd en gesponsord door grote instanties: e-sport wordt alsmaar populairder. Een goed voorbeeld is het Fortnite World Cup-toernooi, waar een totale prijzenpot van dertig miljoen werd verdeeld. Het event bereikte een publiek van meer dan twee miljoen mensen.

E-sport is een steeds lucratiever wordende markt die zich uitbreidt naar scholen over de hele wereld. Onder andere het basis-, middelbaar, hoger en universitair onderwijs zetten e-sport steeds vaker in om nieuwe leerlingen en studenten voor zich te winnen, vooral in de VS.

Volgens een recent wereldwijd e-sportonderzoek van Extreme Networks en eCampus News – een Amerikaans nieuwsmedium voor het hoger onderwijs – overweegt iets meer dan zeventig procent van de scholen om een e-sportprogramma toe te voegen aan het curriculum. Deze programma’s zijn echter netwerkintensief en vragen om onder meer high-performance gaming pc’s, audiocommunicatie, video-opname en betrouwbare wifi-verbindingen.

Diverse oplossingen

Als gevolg van deze ontwikkelingen, ziet een partij als Extreme Networks dan ook een sterke groei in het e-sportsegment dat het bedient.

Zo is het de officiële wifi-leverancier van de Amerikaanse National Football League (NFL). Het bedrijf levert wifi- of wifi-analytics-oplossingen aan 25 NFL-teams en verzorgde deze oplossingen bovendien voor de laatste zes Super Bowls, de jaarlijkse NFL-finale die te boek staat als een van de best bekeken sportevenementen ter wereld. Daarnaast worden de netwerkoplossingen van Extreme Networks gebruikt in professionele sportstadia over de hele wereld en op meer dan 17.000 scholen en universiteiten wereldwijd.

De oplossingen hiervoor zijn divers. Ze moeten een veerkrachtig, veilig, krachtig en low-latency-netwerk garanderen. Tegelijk zijn ook een degelijk netwerkbeheer en -security en diepgaand inzicht in netwerkperformance aan de orde. Of hoe netwerkspecialisten met e-sport een nieuwe markt (verder) aanboren.

Meer over

Wifi

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Zo maakt analytics het (miljoenen)verschil in e-sport

    videogame videospel gaming e-sports
    ActueelCarrière

    VUB komt met opleiding e-sports-management

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs