Servicenow verhoogt updatetempo tijdens corona

De Amerikaanse it-leverancier Servicenow schroeft zijn innovatietempo op. Naast de tweejaarlijkse releases van nieuwe producten en diensten, biedt het tweewekelijks updates voor het Now Platform. Het gaat om producten die klanten helpen inspelen op de uitdagingen rondom de coronacrisis en om de terugkeer naar het kantoor te realiseren.

Servicenow biedt een cloudgebaseerd platform waarmee klanten hun werkzaamheden kunnen digitaliseren en automatiseren. Denk aan workflows voor de it-afdeling, personeelszaken en eindgebruikers. Dit moet productiviteit van zowel werknemers als het bedrijf verhogen en bovendien de klantervaring van eindgebruikers optimaliseren.

In de afgelopen jaren kreeg het platform twee keer per jaar een update, steeds in het eerste en derde kwartaal van het jaar. Kwam begin dit jaar de Orlando-release uit, dit najaar staat de Parijs-release op de planning. In 2021 volgen Quebec (eerste kwartaal) en Rome (derde kwartaal).

Covid-19-apps

De Amerikaanse organisatie heeft sinds de uitbraak van het covid-19-virus het innovatietempo fors opgeschroefd. Elke twee weken brengt het nieuwe updates uit op het platform. Het gaat specifiek om vier klantenservice-apps die bedrijven helpt omgaan met de coronacrisis en bijbehorende maatregelen. De diensten moet een organisatie in staat stellen om zo snel en veilig mogelijk weer terug aan het werk te krijgen.

Zo zijn er apps die klanten helpen hun operatie draaiende te houden. Denk aan crisiscommunicatie van en naar werknemers, collega’s die kunnen aangeven wanneer ze in quarantaine zitten en inzichtelijk maken of besmette medewerkers in contact zijn geweest met andere collega’s. Servicenow zegt dat bijna vierhonderd klanten wereldwijd gebruik maken van deze nieuwe diensten, waaronder Uber, Coca-Cola European Partners en de Amerikaanse staat North Carolina.

Innovatie-roadmap

Servicenow zegt deze ‘covid-19-apps’ elke twee weken van een update te voorzien. Zo heeft het, op klantverzoek, bijvoorbeeld locatie-informatie toegankelijk gemaakt in de apps, is de beveiliging aangescherpt met nieuwe mogelijkheden en zijn nieuwe dashboards toegevoegd.

Er is nog geen einddatum aan de updates voor deze apps vastgesteld. De organisatie zegt dit te blijven doen al naargelang de klantbehoefte.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-07-06T11:58:00.000Z Suzanne Martens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.