Apple ontvouwt mediastrategie voor de huiskamer

Dit artikel delen:

Apple heeft gisteravond de eerste stappen gezet om via media de huiskamer te veroveren. Het bedrijf onthulde zoals verwacht de video iPod, maar belangrijker zijn de onthulling van een tv-deal met Disney's tv-zender ABC en een nieuw iMac-model met afstandsbediening.

De overeenkomst met ABC betreft de verkoop van tv-series via iTunes, voor de video iPod. De prijs ligt nu op twee dollar per aflevering. Populaire series als Lost en Desperate Housewives zijn al opgenomen. Daarnaast is er een overeenkomst met MTV voor muziekvideoclips (die de jongerenzender aanmerkelijk minder uitzendt dan vroeger) en met animatiestudio Pixar voor kortie filmpjes. Apple-ceo Steve Jobs is eveneens ceo van Pixar.

 

Verder is de nieuwe iMac voorzien van een ingebouwde videocamera, biedt het pasfoto-mogelijkheden en een mediacenter-interface genaamd Front Row. Laatstgenoemde is te bedienen met de meegeleverde afstandsbediening (lijkend op een iPod shuffle) met een bescheiden, functioneel totaal van zes toetsen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Het laatste zinnetje klopt niet. "Laatstgenoemde is te bedienen met de meegeleverde afstandsbediening (lijkend op een iPod shuffle) met een bescheiden, functioneel totaal van zes toetsen." , dat wil zeggen dat met zes knoppen het hele entertainment systeem bedient kan worden. Functioneel totaal dus iets van ±300 functies ??? (eigenlijk unlimited dus.....)

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-10-13T10:57:00.000Z Jasper Bakker
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.