Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Aanklagen Google levert publiciteit op

10 mei 2004 - 08:36ActueelCloud & Infrastructuur
Redactie Computable/Emerce
Redactie Computable/Emerce

Google voor de rechter slepen dreigt een aangenaam bij-effect op te leveren. Het levert namelijk veel gratis publiciteit op, zo merkt Marketing Wonk op. Bedrijven zoals AXA en Louis Vutton, die Google voor het gerecht daagden, zijn er wat dat betreft eigenlijk alleen maar beter van geworden.

Reden voor het piepkleine Duitse bedrijfje Metaspinner om Google Adwords ook maar eens voor de rechter te slepen vanwege het oneigenlijke gebruik van het handelsmerk “Preispiraten”, aldus Marketing Wonk.  Dat is een opmerkelijke stap want de term “Preispiraten” is als handelsmerk niet eens gedeponeerd in de Verenigde Staten.

Metaspinner lijkt het daarom vooral te doen om de gratis publiciteit die deze nieuwe zaak oplevert. Door de naam Google te gebruiken, is Metaspinner verzekerd van gratis publiciteit. Google gaat tenslotte binnenkort naar de beurs en alles wat er rondom het bedrijf gebeurt is tegenwoordig instant nieuws.

Onlangs sleepte de Franse verzekeraar AXA Google al voor de rechter voor een merkenrecht-kwestie. Google zou het trefwoord AXA zeer tegen de zin van de Franse verzekeraar ook aan andere verzekeraars hebben verkocht. Google maakt volgens AXA inbreuk op het merkenrecht door het trefwoord “axa” ook aan andere verzekeraars te verkopen.

Google is het daar niet mee eens. Het vindt dat adverteerders die denken dat hun concurrent hun merknaam misbruikt, moeten procederen tegen die concurrent in plaats van tegen het zokemachinebedrijf. Er staat tegenover dat Google merknamen wel als trefwoord te koop aanbiedt. De zaak van Axa tegen Google dient vandaag.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    Vrouwe Justitia
    ActueelCloud & Infrastructuur

    VMware haalt bakzeil bij Haagse rechter om Rijkswaterstaat

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs