Managed hosting door True

Rabobank kampt opnieuw met storing

DDoS-aanval mogelijk oorzaak van ellende

 

Rabobank

Rabobank is opnieuw getroffen door een storing. Op maandagochtend 2 mei 2011 konden klanten niet internetbankieren, maar het probleem breidde zich verder uit. Het e-mailsysteem werkte niet meer goed en de hele website ging kort uit de lucht. Inmiddels doen de website en de e-mail het weer, internetbankieren kampt nog steeds met problemen. Verschillende bronnen op internet spreken over een DDoS-aanval als mogelijke oorzaak van het probleem. Bij Rabobank is er vooralsnog niemand bereikbaar voor commentaar.

Bij een DDoS-aanval (distributed denial of service) wordt er een golf aan nutteloze berichten naar een netwerk verstuurd, waardoor de website offline gaat.

Het is niet de eerste keer dat Rabobank kampt met problemen. Begin april 2011 ging het hele bedrijf offline, ook toen door het internetbankieren. Of de meest recente storing veroorzaakt wordt door hetzelfde probleem, is nog niet bekend. Toen was onderhoud aan de Rabobank-website de aanleiding van de storing. Negenhonderd klanten kregen toen bij het internetbankieren de rekening van anderen te zien. Rabobank heeft over die storing geen tekst en uitleg gegeven, waardoor de markt slechts kon gissen naar de oorzaak van de storing.

Rabobank-passen

Eind oktober 2010 kampte Rabobank ook met een storing. Toen werkte een deel van de Rabobank-passen online niet. Volgens de bank ging het toen om enkele tientallen gedupeerden.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/3916610). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 

Reacties

L.S.,
Niet alleen het internetverkeer maar ook opnames doen met je creditcard lukte (niet)bij de Rabobank. Er was volgens de foutmelding geen verbinding mogelijk.
probleem kan dus veel verder om zich heengrijpen.

M.G.

Met dank aan een zich vervelende hacker. Het is duidelijk schoolvakantietijd.

Als ze nou mijn deurwaarders eens gingen hacken?

Succes gewenst voor de IT-ers die dit moeten oplossen, daar gaat weer een vrije avond en sociaal leven.

Waarom kopen ze dan geen riorey? binnen 3 minuten is het probleem opgelost en kan iedereen weer naar hartelust geld uitgeven/ opnemen

@Simon, denk je.... ICT wordt toch door indiers gedaan ? of begrijp ik de term outsourcing niet ?

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×