Dept verstevigt basis in VS met aankoop Basic

Dit artikel delen:
Amerikaanse vlag

Dept, het bureau voor internet- en digitale-marketingtoepassingen, heeft zijn Amerikaanse uitvalsbasis versterkt met de overname van Basic. Bij dit digitaal agentschap uit San Diego werken honderdtwintig man.

Dept (het vroegere TamTam) blijft internationaal maar groeien door overnames, ondersteund door investeringsmaatschappij The Carlyle Group. Nu heeft het online-bureau zijn oog laten vallen op de Amerikaanse branchegenoot Basis, bekend van werk voor klanten als Google, KFC, Patagonia en Airbnb. Het bedrijf heeft naast een kantoor in San Diego vestigingen in San Francisco en St. Louis. 

Het Amsterdamse webbureau is al in de Verenigde Staten actief sinds de overname in 2019 van Rocket Insights uit Boston. Recent deed Dept ook nog in andere landen inkopen en nam het Sorthvid (Denemarken) en Hinderling Volkart (Zwitserland). Het bedrijf is inmiddels actief in 3 landen met in totaal ruim vijftienhonderd mensen.

In Nederland bestaat het team uit zo'n vijfhonderd man. Klanten zijn onder meer Bijenkort, Bol.com, Eneco, Bugaboo, ABN AMRO, Univé verzekeringen en De Nederlandse Loterijen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-11-25T17:20:00.000Z Rik Sanders


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.