Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Webshop

Amsterdams techbedrijf Hatch naar PriceSpider

28 januari 2022 - 09:04ActueelCloud & InfrastructuurIntelMicrosoft
Alfred Monterie
Alfred Monterie

De Amsterdamse saas-aanbieder Hatch (marketingtechnologie) gaat over in Amerikaanse handen. PriceSpider uit Irvine (Californië) biedt net als het Nederlandse bedrijf een ‘waar-te-kopen’-knop. Websites van merken kunnen daarmee bezoekers doorleiden naar online-retailers die hun producten verkopen.

Rond deze koopknop biedt Hatch, een participatie van het hoofdstedelijke Icecat, een serie tools voor ‘brand commerce’ aan. Dit geeft merken de mogelijkheid hun site om te vormen tot een ‘winkelparadijs’. Klanten hoeven niet meer uit te zoeken waar ze bepaalde merkproducten het beste kunnen kopen. 

Investeerder Martijn Hoogeveen, ceo Icecat, heeft de overname van zijn participatie Hatch door PriceSpider bekendgemaakt. Toen oprichter en ceo Joris Kroese in 2011 met Hatch begon, waren de meeste websites van merken nog een statische catalogus. In het gunstigste geval stond ergens in een hoekje van de site een postcode-dealerzoeker verborgen. Kroese vond dat dat beter kon en ontwikkelde een platform dat productpagina’s verbindt met online-retailers. Consumenten kunnen het product van hun voorkeur meteen in een winkelmandje stoppen en betalen.

Vooraanstaande klanten

Hoewel Hatch in Nederland nauwelijks bekend is, heeft het bedrijf vooraanstaande klanten zoals Samsung, Microsoft, Intel en Bose. Hatch helpt merken ook hun digitale schappen te analyseren. Ze krijgen daardoor inzicht in de kooppatronen van consumenten. Hatch draait een jaarlijkse abonnementenomzet van tien miljoen dollar, terwijl het bedrijf honderd medewerkers telt. Naast de hoofdvestiging in Amsterdam zijn er kantoren in Kiev, Bangkok, Moskou en Taipei. Hatch heeft haar wortels in het eveneens Amsterdamse Icecat, leverancier van productinformatie voor webwinkels.

PriceSpider biedt eveneens omnichannel commerce-oplossingen, maar richt zich meer op de Verenigde Staten. Eerder namen de Amerikanen al het Duitse Commerce Connector over. Na inlijving van Hatch ontstaat een fusiebedrijf dat naar eigen zeggen marktleider in deze niche is. Door Hatch binnen de PriceSpider-familie te brengen denkt het Amerikaanse bedrijf zijn groei in e-commerce aanzienlijk te versnellen

Meer over

OvernameSaaS

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    EU-verbod op ‘duistere patronen’ bij e-commerce

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe EU-regels voor btw e-commerce

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Bots en e-commerce zijn geen goede combinatie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs