Amsterdams techbedrijf Hatch naar PriceSpider

Webshop

De Amsterdamse saas-aanbieder Hatch (marketingtechnologie) gaat over in Amerikaanse handen. PriceSpider uit Irvine (Californië) biedt net als het Nederlandse bedrijf een ‘waar-te-kopen’-knop. Websites van merken kunnen daarmee bezoekers doorleiden naar online-retailers die hun producten verkopen.

Rond deze koopknop biedt Hatch, een participatie van het hoofdstedelijke Icecat, een serie tools voor ‘brand commerce’ aan. Dit geeft merken de mogelijkheid hun site om te vormen tot een ‘winkelparadijs’. Klanten hoeven niet meer uit te zoeken waar ze bepaalde merkproducten het beste kunnen kopen. 

Investeerder Martijn Hoogeveen, ceo Icecat, heeft de overname van zijn participatie Hatch door PriceSpider bekendgemaakt. Toen oprichter en ceo Joris Kroese in 2011 met Hatch begon, waren de meeste websites van merken nog een statische catalogus. In het gunstigste geval stond ergens in een hoekje van de site een postcode-dealerzoeker verborgen. Kroese vond dat dat beter kon en ontwikkelde een platform dat productpagina’s verbindt met online-retailers. Consumenten kunnen het product van hun voorkeur meteen in een winkelmandje stoppen en betalen.

Vooraanstaande klanten

Hoewel Hatch in Nederland nauwelijks bekend is, heeft het bedrijf vooraanstaande klanten zoals Samsung, Microsoft, Intel en Bose. Hatch helpt merken ook hun digitale schappen te analyseren. Ze krijgen daardoor inzicht in de kooppatronen van consumenten. Hatch draait een jaarlijkse abonnementenomzet van tien miljoen dollar, terwijl het bedrijf honderd medewerkers telt. Naast de hoofdvestiging in Amsterdam zijn er kantoren in Kiev, Bangkok, Moskou en Taipei. Hatch heeft haar wortels in het eveneens Amsterdamse Icecat, leverancier van productinformatie voor webwinkels.

PriceSpider biedt eveneens omnichannel commerce-oplossingen, maar richt zich meer op de Verenigde Staten. Eerder namen de Amerikanen al het Duitse Commerce Connector over. Na inlijving van Hatch ontstaat een fusiebedrijf dat naar eigen zeggen marktleider in deze niche is. Door Hatch binnen de PriceSpider-familie te brengen denkt het Amerikaanse bedrijf zijn groei in e-commerce aanzienlijk te versnellen

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-01-28T10:03:00.000Z Alfred Monterie
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.