Yahoo vertrekt uit China, maar blijft daar toch

Dit artikel delen:

Zoekmachinebedrijf Yahoo heeft zijn lastige dochter in China van de hand gedaan. De dochter is, met een bruidsschat van een miljard dollar, verkocht aan Alibaba.com. Yahoo krijgt met deze transactie een minderheidsaandeel van rond veertig procent in het Chinese e-commerce bedrijf.

Daarmee komt een einde aan een roerig zesjarig verblijf van Yahoo op de Chinese Internetmarkt, die bekend staat als buitengewoon concurrerend en tegelijk strak gereguleerd. De in China gekozen constructie lijkt erg op die van Yahoo Japan; Yahoo heeft daarin een minderheidsbelang van 33 procent, terwijl het Japanse Softbank een controlerend belang heeft van 42 procent.

 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-08-11T12:14:00.000Z René Rippen
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.