VoIP-gebruikers VS afgesloten van VoIP-netwerk

Dit artikel delen:

VoIP-gebruikers in de Verenigde Staten die niet te kennen hebben gegeven dat zij beseffen dat het alarmnummer (911) via VoIP niet (betrouwbaar) bereikt kan worden, kunnen vanaf vandaag niet meer via het netwerk bellen.

De Federal Communications Commission (FCC) besloot eerder dit jaar dat VoIP-leveranciers hun klanten op de hoogte moesten stellen van problemen rond het bellen van het alarmnummer. Gebruikers moesten schriftelijk laten weten dat ze van het probleem op de hoogte waren. Als zij dit niet deden, werden ze afgesloten van het VoIP-netwerk.

Volgens de FCC en andere groeperingen gaat het om vijftigduizend gebruikers die nog geen bericht hebben teruggestuurd. Eerder zei de FCC nog dat gebruikers afgesloten zouden worden. Maar later liet de FCC weten dat het ook eens zijn met een zogenoemd “zachte” en “warme” verbinding. Dit betekent dat alle uitgaande telefoongesprekken worden geblokkeerd, behalve als er naar 911 gebeld wordt.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-09-28T10:48:00.000Z Rian van Heur
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.