Het managementteam van het Amsterdamse Ibood heeft in samenwerking met de technologie-investeerder Walvis de macht over Ibood.com naar zich toe getrokken. Dit e-commerceplatform trekt dagelijks 200.000 bezoekers die hun slag proberen te slaan op het gebied van elektronica, gadgets, gereedschap en (sport)kleding.
Het Ibood-platform, waaraan vanuit een Amsterdams kantoor circa honderd medewerkers werken, was in handen van de Duitse retailer Media Markt/Saturn, die voor het eerst in 2013 in het bedrijf investeerde. In april 2019 gingen de eerste geluiden op om de verkoop van Ibood te starten. Met de steun van het Amsterdamse investeringsfonds Walvis Participaties heeft zich nu een management buy-out voltrokken.
Joris Boon, directeur bij Walvis, brengt Ibood in verband met een sterk trackrecord en loyale klantenbasis. Ook denkt hij dat Ibood goed gepositioneerd is om te profiteren van de groeiende Europese e-commercemarkt. ‘We zien een groot potentieel in Ibood en kijken er naar uit om het bedrijf samen met het management naar de volgende fase te brengen.’
Jöran Prinssen, ceo en oprichter van Ibood, herinnert eraan dat het platform onder de vleugels van Media Markt/Saturn is veranderd in een professionele organisatie. ‘Dankzij de nieuwe samenwerking met Walvis wil iBood weer de focus leggen op het Ibood-merk om zo uit te groeien tot het beste dagelijkse dealplatform.’