Ceo Joost Farwerck ziet een gezonde instroom van klanten, ook bij de zakelijke divisie die de afgelopen jaren minder goed draaide. De omzet uit b2b-diensten steeg 3,4 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. In het tweede kwartaal waren de zakelijke inkomsten ook al toegenomen. De tevredenheid onder de zakelijke klanten, weerspiegeld in de Net Promotor Score (NPS), steeg naar +4. Onder consumenten staat deze score al op +18.
Farwerck blijft er op vertrouwen dat KPN zijn, onlangs verbeterde, vooruitzichten voor het volledige jaar 2022 haalt, ondanks de huidige economische malaise.
In het licht hiervan heeft KPN zijn medewerkers een eenmalige uitkering gegeven als tegemoetkoming in de stijgende kosten van levensonderhoud. Volgens Farwerck blijft er wel onzekerheid bestaan over de impact en duur van de inflatie, met name de energieprijzen. ‘Maar we werken hard aan maatregelen om deze tegenwind op te vangen. We doen er alles aan om volgend jaar met onze Accelerate to Grow-strategie groei te realiseren.’
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: