KPN spant kort geding aan tegen Pretium Telecom

KPN Telecom heeft een kort geding aangespannen tegen Pretium Telecom. Dat schrijft de website Beurs.nl.

Volgens KPN misleidt Pretium de consument door in reclames te stellen dat Telecom de goedkoopste is. Volgende week woensdag is het kort geding bij de rechtbank in Haarlem.

De zogenaamde ‘laagste kostengarantie’ die Pretium geeft zou KPN het meest dwars zitten. Dit betekent dat als een abonnee bij een andere telecomaanbieder goedkoper uit zou zijn, dat Pretium het verschil dan dubbel terug betaald. Volgens KPN kan Pretium dit helemaal niet waarkomen, omdat geen rekening wordt gehouden met allerlei kortingen op tarieven.

Pretium Telecom staat op een derde plaats als gekeken wordt naar de grootste aanbieders van vaste telefonie in Nederland.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Bij die actie van KPN kan ik me iets voorstellen. Wij werden zelf vandaag door PRetium bijzonder aggressief (telefonisch) benaderd. De medewerkster meldde zich als KPN-Pretium, deed het steeds voorkomen dat zij namens en met KPN optrad en poogde in luttele minuten ons bij Pretium binnen te halen. Pas bij herhaald doorvragen bleek geleidelijk aan dat men helemaal NIEt namens KPN aan het werk was. Foei!

ik heb in tegenstelling tot het bericht alleen maar positieve ervaringen met pretium telecom. Was in het begin wat sceptisch maar het blijkt dat ik inderdaad bespaar ten opzichte van kpn en zelfs tele 2. Ook de benadering was oke, alles werd duidelijk uitgelegd. Kan over de andere ervaringen uiteraard niks zeggen. Wie weet betrof het een incident

voor de 3de keer benaderd door Pretium.
ik zou graag meningen van anderen horen.
ik ben tevreden over de diensten van KPN, onbezorgd bellen en planet-internet voor rond de 65 euro per maand.
bij Pretium zou ik volgens de aardige juffrouw 36% gaan besparen. maar wel m'n onbezorgd bellen kwijtraken na 19.00 uur en in het week-end waar ik nu 6,50 euro voor betaal.
ik vertrouw het niet helemaal en heb geen zin in problemen, zeker niet nu het allemaal zo goed loopt via KPN.

Ik hoop dat KPN een kort geding aanspant tegen Pretium Telecom. Ze hebben mij gebeld of ik over wilde gaan op Pretium bellen. Als ik op hun vragenlijst Ja etc zou antwoorden zou ik papieren krijgen of ik het wilde. Dan kon ik alles rustig nakijken. Op mijn antwoord dat ik er dan aan vastzat was het antwoord: 'Nee nee mevrouw. Een belletje naar ons en u bent van ons af.' Mooi niet. Zonder dat ik het wist, kreeg ik een jaarcontract. Dit kost KPN toch klanten. Ik moet nu een jaarcontract betalen. Please KPN, doe er wat aan. Dank u wel.

Ben ook benaderd door Pretium Telecom met de noemer we zijn het zelfde en precies als KPN maar 2 euro goedkoper per maand.
Zodat ik ja zei en binnen 2 dagen een contract binnen had. wat ik eigenlijk niet wilde. Heb 4 dagen daarna een aangetekende brief gestuurd met het onmiddelijk beeindigen van het contract.
Ik was echt overdonderd door Pretium Telecom. Bovendien heb ik daarna op internet gekeken dat zij helemaal niet goedkoper zijn want zij rekenen na 1 minuut per sec. Ik zit nu met 1 jaar contract terwijl ik het niet eens ter inzage heb gezien. en ik beslist niks aan hun zal betalen. Ik hoop dat u wat aan deze praktijken wat kan doen? bij voor baat mijn hartelijke dank.

Goed zo.
Wij zijn ook benaderd een jaar of wat geleden en zijn over gegeaan, maar van de kortingen was weinig te merken.
KPN belde daarna en vroeg of wij wel weer terug wilden komen en hebben excuus gekregen van de KPN wat er allemaal gebeurde en kregen ook nog een twee uur gratis bellen voor alle ongemak.
Go KPN!

Ook mij hebben ze gebeld (ik dacht ook dat ik KPN aan de lijn had). Ga vanmiddag toch maar de zaak opzeggen bij ze.

Geef mij enige contact gegevens om van het lidmaatschap af te komen.

B V Dank W Frentz

Ik werd gebeld door een mevrouw van Pretium die aangaf namens KPN een goedkopere oplossing te mogen aanbieden voor ons telefoonkosten/abonnement. Na enige uitleg ging ik hiermee accoord. 3 dagen later kregen wij een contract inclusief een tijdschrift toegestuurd. Aan de hand van de uitleg blijkt dat: a. onze kosten hoger worden voor het bellen, b. wij tevens ook een abonnement blijken te hebben afgesloten voor een tijdschrift. Meteen deden wij diverse pogingen om dit contract te annuleren, echter telefonisch is bij dit bedrijf niet door te komen. De manier van deze telefonische verkoopmethode is mijns inziens zwaar misleidend, ik hoop dat dit bedrijf met juridische middelen een stop kan worden opgelegd.

Nou ik kan me bij jullie aansluiten. Ik ben ook door Pretium benaderd en heb inderdaad ook een pakket met papieren ontvangen. Heb gebeld, alleen wel na de 5/7 dagen, die ze stellen, heb gezegd dat ze helemaal niet goedkoper waren voor mij. Daar had de vrouw aan de telefoon helemaal geen boodschap aan, want ik had een jaar contract volgens haar. Nou is mijn vraag: heeft iemand een contract thuis ontvangen, ik namelijk niet en heb ook nooit iets getekend. Ik heb tijdens het benaderingsgesprek ook duidelijk te kennen gegeven dat ze niet met de persoon spraken, die ze moesten hebben. Ben nu al vanaf 26-2 aan het bellen met zowel Pretium als KPN dat ik bij KPN wil blijven. Maar tot op de dag van vandaag, ben ik nog steeds niet terug bij KPN. Ga vandaag nog maar weer een keer KPN bellen, want ik ben echt ff ten einde raad.

Dit kan toch niet zo maar ongestraft doorgaan?

Ik hoop dat de KPN zeer snel actie onderneem, want in februari jl is mijn moeder ook zo'n contract van Pretium door haar strot geduwd!!
Ze doen zich voor als KPN, ze rammen zo'n contract erdoor, bonus binnen en weer een gedupeerde.
Maar mijn moeder heeft toen de KPN gesmeekt als terug te draaien, maar die doen ook niets!!!
Dat zo iets ongestraft kan in Nederland!! Het lijkt nergens op. Doe er wat aan en snel!! Want uit voorgaande reacties zie ik dat ze oudere mensen pakken, die zijn niet zo snel van begrip en hebben niet eens de kans om het te begrijpen, de call-agent vraagt snapt u het, ze zeggen ja en de call-agent noteert het als bevestiging van voorgaande vraag en bingo. Buit is binnen!!
KPN zo raak je wel je klanten kwijt, als jullie zelf ook niets hieraan doen.
Ik ben woest!!

Gisteren gebeld door ene Danile Vermeer van Pretium B.V, over 65 euro abonnementskosten tot 1 maart 2008. Ik antwoordde dat ik meende van Pretium af te zijn, en weer terug te zijn bij KPN enz. enz. Neen mijnheer dat is Pretium Telecom, en dit is Pretium B.V. Om kort te gaan, dezelfde discussie die ik op Internet bij honderden gelezen heb. Ik meen eruit te kunnen opmaken, dat het beste wat we kunnen doen is Helemaal nergens meer op reageren. De giro heeft me toegezegd dat de afgeschreven 65 euro worden teruggeboekt en dat hopen we dan maar, want tot nu toe, 3 april, hebben we Ze nog niet.
STERKTE TOEGEWENST, ALLEMAAL.

Graag wil ik me aansluiten bij het grote leger van mensen die zich door Pretium bedrogen voelen en volkomen machtloos.Ook ik ben begin vorig jaar overgehaald zgn. goedkoper te gaan bellen, totdat ik begin dit jaar door KPN werd overgehaald weer tot de oude stal terug te keren. Heb dat gedaan, KPN zou alles in orde maken en even later bleek dat ook gebeurd te zijn. Maar verschillende keren werd ik weer door Pretium benaderd om terug te keren, wat ik uiteraard geweigerd heb.
Maar vorige week werd ik gebeld door Danile Vermeer die ? 65,- claimde, die ik had laten terugboeken en me probeerde duidelijk te maken dat ik Pretium Telecom had opgezegd, maar niet het lidmaatschap van Pretium BV. Ik stond versteld, maar nu ik de honderden klachten op de diverse sites betreffende Pretium heb gelezen, moet ik concluderen dat ik net als zeer velen er gewoon ingetrapt ben, en dat op een erg doortrapte manier. Ik heb me voorgenomen nergens meer op te reageren en wacht dus maar af. VEEL SUCCES

Even in het algemeen:
Bij telefonische verkopen wordt tegenwoordig eerst even gepolst of de klant er wel iets voor voelt of misschien nog een beetje twijfelt en dan volgt de mededeling: Ik start nu even het bandje, OK?
De meeste mensen zien daar het gevaar niet van in (heb toch nog niks getekend), maar de opname die dan volgt is voor de rechter meestal bindend. Er wordt een mededelingenlijst afgedraaid en na elk item wordt keurig gevraagd: begrijpt u dit? of: is dit u duidelijk? Bij elk 'ja' word je verder het moeras ingetrokken. Zelf ook ingetuind: een stroomleverancier beloofde mij zeer voordelig gas en licht. De stroom was het eerste half jaar gratis. Ze vergaten alleen te vertellen, dat ze gebruik maakten van de buizen en leidingen van andere maatschappijen. De 'huur' daarvoor kwam dus bovenop de prijs en uiteindelijk was ik veel duurder uit.
Hoe kom je ervan af? Ik heb binnen 7 dagen (!) meteen gereageerd. Weer zo'n juf aan de lijn en ik wist van een vriend, dat die dus een complete anti-smoezen-antwoordlijst voor zich hebben liggen. Wat je ook zegt, ze komen altijd terug met een betere terugvraag, waardoor je misschien van je stuk raakt en het maar opgeeft.
Het enige verhaal dat ze slikken is: meld dat je om persoonlijke redenen ervan afziet. Iets in de sfeer van een scheiding, een familie-crisis. Doe somber, maar maak er verder geen zwaar verhaal van. Binnen 7 dagen kan dat. Vraag om een schriftelijke bevestiging! Als die binnen is ben je ervan af.
Hoop dat ik iemand hiermee heb kunnen helpen.
En remember: laat ze GEEN bandje starten!

2 Maanden geleden ben ik telefonisch benaderd door een heel jong klinkende dame.
Zij vertelde dat zij via KPN en pretium telecom mij een goede aanbieding kon doen.
Ik heb doorgevraagd, want de KPN doet dit nooit.
Toen de dame begon te jubelen dat we in Amsterdam in dezelfde buurt woonden en of ik ook wel eens bij de molen kwam, kreeg ik echt argwaan.
Ik heb gevraagd waarvandaan zij belde en dat was vanuit Diemen.
Na doorgevraagd te hebben over of ik via de post een offerte kon krijgen van haar aanbod was het antwoord:nee.
Maar ze wilde wel graag mijn bankrekeningnummer.
Nee dus.

Ik heb direct daarna KPN gebeld om te melden dat dit bedrijf zo bezig is.
Het was volgens deze vrouw bekend en vooral dat ze vooral oudere mensen benaderen.

Ik ben dus ook benaderd door deze mensen.
U mag deze email gebruiken, als nodig.





















Met verbazing lees ik uw reacties inzake Pretium. Ook ik dacht in eerste instantie, dat het een keurig bedrijf was. Heb tijdens onze belperiode met Pretium nooit problemen gehad. Wij bellen inmiddels via Internet (sorry, KPN) maar bij ons is ook die 65 euro nog afgeschreven voor het tijdschrift. Had ik terug laten boeken. Heb een brief gestuurd, waarin ik heb gemeld, dat wanneer ik de telefonie opzeg, toch ook geen tijdschrift meer wil ontvangen, maar kreeg ook een telefonische reactie, dat Pretium BV iets anders is, dan Pretium Telefonie, vreemd want de brief was toch echt gericht aan Pretium Telecom. Ze zouden die 65 euro weer incasseren, is ook gebeurd. Ga de afschrijving maar weer terughalen via de Postbank. Zeker na het lezen van zulke berichten, dit klopt niet ! Succes verder.

Tot mijn grote verbazing zag ik op 7-4-2007 een afschijving op mijn bankrekening van 22.50 euro door Pretium Telecom. Dit was(wat door mij ontgaan is)in maart ook al gebeurt, met omschrijving 0 gesprekken, 0 belminuten. Ik had nog nooit van dit telecombedrijf gehoord. Ik heb nooit mijn bankrekening doorgeven en nooit een machtiging getekend. Is dit geen diefstal??? dus let op.
Na telefonisch contact met de postbank bleek dat dit op grote schaal gebeurt. Zij geven het advies contact op te nemen met Postbank nv Klantenservice betalen, Antwoordnr.14, 1000 XC Amsterdam

Tot mijn grote verbazing zag ik ook op 4-4-07 een afschrijving van een bedrag van 22,50 euro door Pretium Telecom. Ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord. De omschrijving was ook 0 gesprekken 0,00 belminuten. Ik heb ze nog nooit aan de telefoon gehad. Ik heb nog nooit een formulier ingevuld. Heb ook geen machtiging getekend. Ik ben heel nieuwsgierig hoe ze aan mijn rekening nummer komen en machtiging? Heb het 10-4-07 gestorneerd en ze gewaarschuwd dat als het nog een keer voorkomt ik het doorstuur naar RADAR of OPGELICHT>

Hallo Ik heb deze berichtjes gekeken en ik ben zelf een pretium telecom klant.
Ik snap het probleem bij veel mensen dat ze soms met verkeerde manier worden ingelicht.
Daardoor voelen ze zich misleid dat ze inderdaad 1 jaar lang via de tarieven van Pretium telecom gebruik gaan maken.
Pretium telecom heeft toestemming gekregen van de OPTA (telecomtoezichthouder in NED) die hebben de mogenlijkheid gegeven dat iedereen die bij KPN zitten goedkoper mogen bellen via PRETIUM TELECOM!
het is beetje jammer dat mensen niet beseffen waar ze JA tegen zeggen!
Men is erg geintereseerd als het goedkoper kan en de rekening omlaag word gehaald, 5 x in zo'n bandopname word Pretium telecom herhaald en nog niet weten waar het over gaat... en thuis voor verrassingen komen te staan? Het verschil Pretium telecom en KPN is overduidenlijk, oudere mensen hebben hier minder kijk op maar een goede tip : Doorvragen wat pretium telecom precies inhoud!!
Dat bespaar u op dit moment zo gedoe om ervan af te kunnen. Een bandopname is een mondelingen Accoord anders kan men het goedkopere abbonement niet naar u toesturen!
Mij is gelukkig alles goed verlopen en ik ben tevreden met Pretium Telecom.

Groetjes, Yolanda

Ik ben stom verbaasd over al die reacties! Al sinds vele jaren bel ik (erg weinig, dat wel) en internet en e-mail ik via Pretium. Tot grote tevredenheid. Ik ben echter geen lid van de club van Pretium, heb daaraan totaal geen behoefte en ook nimmer heeft men mij gepolst om dat te worden. Ik internet en e-mail veel, eerst via een inbel-abonnement, nu al weer geruime tijd via ADSL. Tot zeer grote tevredenheid. Is er eens wat, dan is de hulp en de bemanning van de helpdesk voortreffelijk! Of Pretium de goedkoopste met bellen is? Vraag het Ben Woldring (Belcom.nl) op zijn site, wellicht dat hij advies kan geven. De garantie van Pretium zegt mij persoonlijk niets. Echter: het kan natuurlijk ooit eens gebeuren dat ook een instelling als Pretium eens een steekje laat vallen. Waar gebeurt dat niet? Kijk eens bij KPN, PCU, Essent en noem maar op. Ik ben tevreden met Pretium, zou ik het niet meer zijn dan ken ik een aantal personen bij Pretium, die van goede huize moeten komen willen ze me niet goed helpen o.d. Ik heb momenteel totaal geen behoefte om negatief over Pretium te zijn.

Hallo ook ik heb met verbazing naar mijn afschrift zitten te kijken en wel in maart er is 11,25 euro mijn rekening gehaald door Pretium Telecom. Mij en de rest van ons gezin zegt die naam niets.
Na een aantal moeilijke pogingen is het toch gelukt om het geld terug te krijgen.
Wat een verbazing. Nu is er toch weer een bedrag afgeschreven en wel 22,50 euro. Ik heb intussen een incasso intrekkingsformulier, maar weet niet waar ik dat heen moet sturen. KPN doe hier wat aan .
Hoe komt Pretium aan mijn rekeningnummer
Ik ben ook nog nooit benadert door pretium.
Ook deze keer zal ik mijn geld weer terug laten storten en hoop dat het wel de laatste keer is anders moeten we inderdaad RADAR maar is inschakelen

Ik ben ook door Pretium benadert onder de naam van KPN. Ik ben er in gestonken en het is duurder als bijv Tele 2 en KPN. Ik heb nu na vier maanden via een brief van kassa opgezegd.
Ik vind het juist dat de KPN een kortgeding aangaat

Ik ben ook al een poosje (denk half jaar nu) lid van Pretium Telecom...regelmatig wordt ik door hun telefonisch benaderd of ik JA wil zeggen tegen een of andere actie...Nu belden ze vandaag voor de 4e keer of ik mijn 2 aparte rekeingen van zowel KPN als Pretium op 1 rekening wil laten zetten zodat ik dan ook nog eens 2 euro goedkoper abonnement heb per maand...ik heb dus al 3x uitgelegd dat ik dat niet wil....nu werd die meneer vandaag behoorlijk agressief aan de telefoon...hij wil gewoon niet snappen dat ik het prima vind zoals het nu is....probeerde me het op te dringen...toen ik hem daarmee confronteerde was het van "nee hoor ik geef alleen wat argumenten". dus toen zei ik dat dat prima was, maar dat ik er geen gebruik van wilde maken....toen werd ie boos...hoop bla bla....ik krijg steeds meer een raar gevoel bij dit bedrijf en zit er sterk aan te denken om mijn lidmaatschap bij Pretium op te zeggen....ik betaal liever iets meer voor een klantvriendelijke benadering bij KPN dan elke week gebeld te moeten worden door medewerkers van Pretium die geen genoegen nemen met NEE....

Mijn vrouw werd telefonisch benaderd door Pretium Telecom. De persoon verklaarde namens KPN een goedkoper abbonement te kunnen leveren omdat ons belgedrag binnen KPN laag was. Hij deed zich voor of hij over onze informatie beschikte binnen de KPN. Omdat mijn vrouw het vertrouwen had dat ze met een KPN medewerker te maken had heeft ze het abbonement om laten zetten. De medewerker ging over naar de band opname om zo de exaxte gegeven los te peuteren. met de vraag "kloppen uw gegevens nog mevrouw?""wat was het bankrekeningnummer waar de rekening naar toe mag gaan, is dit nog niet gewijzigd? ... Ik kan uw melden dat er stappen zijn ondernomen om deze grapjassen een telefoontje van eigen deeg te presenteren. Blijf de kranten lezen! KPN succes, het wordt een gewonnen zaak. Voor telefoon tereur is in onze Nederlandse samenleving geen plek.

Pretium stunt steeds dat ze de goedkoopste zijn en zo niet: dat ze het verschil dubbel vergoeden... Reeds op 2 april 2007 hebben wij geschreven dat we via preselect 1643 veel voordeliger naar het buitenland konden bellen: naar Brazilie is Pretium 10x duurder, naar Denemarken is Pretium 6x duurder, naar Frankrijk is Pretium 5x duurder (om van andere landen nog niet te spreken). Tot op heden heeft Pretium niet gereageerd!

Ja, ik ben ook benaderd door Pretium. Ook met het verhaal dat ze namens de KPN belden. Ik heb toen geen toestemming gegeven om over te gaan, omdat het abonnement niet op mijn naam staat maar op die van mijn man. Ze hebben toen terug gebeld en mijn man gesproken en die heeft ook geen toestemming gegeven voor overname. Wonderbaarlijk hebben wij toch een brief van Pretium gekregen waarin staat dat wij per 30/5 overgaan! Wij meteen KPN gebeld want pretium neemt natuurlijk niet op (dit nummer is momenteel niet bereikbaar) En KPN gaat dit voor ons recht zetten! Niet normaal dat dit kan zonder handtekening!

Mijn ervaringen zijn niet anders dan van de meeste mensen die reageren.
Ook ik was er van overtuigd dat ik een gesprek had met iemand van KPN.
Ik geef bij andere bedrijven namelijk gelijk aan dat ik niet op telefonische aanbiedingen inga. Ik heb trouwens in het gesprek wel aangegeven dat ik eerst de voorwaarden op papier wil ontvangen. Begin deze maand ontving ik een bevestiging van mijn aanmelding. Ik heb direct per aangetekende post aangegeven dat ik mij niet aangemeld heb. Enige tijd later een brief ontvangen waarin staat dat dit niet de eerste brief was die ik ontvangen heb en dat de termijn om te kunnen reageren, verstreken is. Klopt dus niet. Ik heb geen zoals zij het noemen "welkomstbrief" ontvangen. Nu per aangetekende brief het bewijs van mijn aanmelding aangevraagd. Zal nog wel even duren, maar mijn telefoonaansluiting wordt wel eind deze week overgeschakeld naar Pretium. Ik heb via het Juridisch Loket (0900-8020) het advies gekregen geen enkele nota van Pretium te betalen totdat ik het gevraagde bewijs heb ontvangen (ben heel benieuwd daarnaar!). Verdere ontwikkelingen meld ik, zodat andere mensen er misschien iets aan hebben.

Met verbazing zie ik op mijn afschrift van mijn bank dat Pretium zomaar geld afhaald van mijn rekening waar ik helemaal geen toestemming voor heb gegeven, ik ben geen lid van die maatschappij, en vraag ik mij af wat ik hier aan kan doen. KPN doet het zelfde, wie beschermt ons hier tegen,wat moet ik doen,niet meer betalen ,geen abonnement van iets meer pakken, dan maken ze zich zelf kapot.

Mijn vrouw werd overgehaald om te bellen met Pretium toen ze met mijn dochter een telefoonwinkel bezocht. Nou ja, goedkoper is vaak een centenkwestie, die het vergelijken niet loont. Kort daarna werden wij bestookt met de privilege aanbiedingen, Hiervan zijn wij niet gediend. Mailings gooien wij weg, maar te pas en te onpas werden wij gebeld. In februarie 2007 heb ik de afspraak met Pretium?privilege gemaakt om niet meer gebeld te worden. Ik ga toch geen 65euro lidmaatschap betalen, die ik later maar moet zien terug te verdienen via hun bazaar. Omdat ik verwachtte dat deze afspraak gerespecteerd zou worden, heb ik kort daarna ook het abonnement overgesloten van Ptt. Maar het lastigvallen bleef. Ik heb toen een deal geprobeerd te sluiten:"jullie houden je niet aan de afspraak, dan houd ik mij ook niet aan mijn contract, ik wil met jullie geen zaken meer doen. Helpt niet ." wij dwingen je wel tot de eerste vervaldag in 2008 te betalen"was de reactie. Ik ben blij ,als ik van ze af ben. Het is een agressieve bende.

het is te gek voor woorden dat wij deze criminelen hun gang laten gaan,zij bellen met de mededeling dat ze van KPN zijn en vervolgens betaal je voor iets wat je niet krijgt, ik ben al jaren klant bij KPN en ik betaal niet voor iets wat ik niet heb, laatst werd er 65 euro afgeschreven ,die heb ik direct laten storneren....maar als dit a kan dan is onze bankrekening niet meer veilig voor zulke malafide praktijken

Tot onze verbazing zagen wij dat er een contributie bedrag van 65 euro van onze rekening is afgehaald, terwijl wij helemaal niet meer bij Pretium zijn aangesloten dat zou de KPN voor ons regelen als we maar weer terugkwamen bij KPN nou dat is inmiddels alweer een jaar geleden gebeurd, heeft KPN zelf er niets aangedaan dan? dat was toch hun belofte wij regelen dat alles in orde komt.
Nou dat wordt dan maar bellen naar KPN hoe wij ons geld weer terug krijgen, want Pretium heeft hier helemaal geen recht op.
Nou dat wilden wij ook maar even aan jullie melden, maar je wordt er niet goed van hoor al die (leuke) aanbiedingen.
Wij trappen nu dus echt nergens meer in hoor!

Ook ik zag tot mijn verbazing, toen ik een rekening printte die ik eigenlijk niet meer gebruik, dat ik in een keer weer lid ben van Pretium... en wel tot 01-03-2009. Het is zeker 2 jaar zo niet 3 jaar geleden dat ik gestopt ben met Pretium. Hoe kunnen ze in vredesnaam in een keer mij weer ongewild lid maken... Wat moet ik hier tegen doen? Ik heb het maar gestorneerd maar volgens mij zijn ze ergens illegaal bezig...

KPN, span gauw dat kort geding aan!! Ook ik ben gebeld, heb gezegd dat mijn man daar over gaat en die er niet was, of ze het pakket dan ter info mochten toesturen? Jawel, als ik er dan niet aan vastzit. Neenee, natuurlijk niet! Vervolgens die band inspreken, dan moet je steeds ja zeggen, dus ik zei nee, dat wil ik niet! Zeg nou maar ja zei ze dan, Dan zei ik weer nee en vervolgens zei ze zelf ja en gingen we weer verder. Vandaag kreeg ik opeens een brief dat ik een abbonnement aanging, dus ik meteen gebeld. Tja, niks aan te doen, u hebt ja gezegd. Ik zei van niet, dat ze dat zelf maar moeten beluisteren, dat het hun fout is, daarop ging hij niet in en hing op een gegeven moment gewoon op. Schandalige oplichtingspraktijken, pure diefstal!!!! Want ja die bandopname zal vast wel bewerkt zijn dan, dat al mijn nee's eruit zijn gehaald en de ja's die ik gezegd heb ervoor in de plaats zijn gezet. Laat KPN hier heel gauw werk van maken!!!

Door Pretium telecom medewerkers worden wij meerdere keren gebeld.
Zij geven aan dat ze met goed vinden van KPN, mensen die een abonnement bij KPN hebben, benaderen om aan te geven dat Pretium het versturen van de rekeningen van KPN over gaat nemen. Ze geven uitdrukkelijk aan dat dit met goedkeuring en in overleg met KPN plaats vindt. Het versturen van rekeningen door Pretium zou kostenbesparend zijn en dus ten goede komen aan de abonnee. Omdat ik de zaak niet vertrouwde ben ik wat door gaan vragen. Er komt dan een compleet leugenachtig verhaal en ik ben van mening dat deze benadering en de onjuiste weergave van feiten om klanten van KPN af te pakken puur oplichtingspraktijken zijn. Hier moet toch iets aan te doen zijn.

Tot mijn verbasing zag ik vanmiddag 9-4-2008 dat er een bedrag van 75,52 van mijn rekening is afgeschreven voor een lidmaatschap ik heb hun nooit de opdracht gegeven mij lid te maken voor een contributie
tot 2009 .ik heb ze een brief gestuurd dat ik daar niet van gedient ben en heb ook gelijk het bedrag door de bank terug laten storten ik voel mij erg opgelicht.

Pretium zijn oplichters die gebruik maken van methodes die het daglicht niet kunnen verdragen. Mijn schoonmoeder hebben ze helemaal geen inlichting pakket gestuurd, maar gewoon een brief dat ze voortaan abonnee van Pretium is.
Deze vrouw is 93 jaar, kunnen ze wel. Dit moet toch niet
mogelijk zijn in Nederland of zijn we toch een land
geworden van bedriegers, leugenaars, oplichters en moordenaars? Een goed land voor advocaten zoals Mr. Spong!! J.P. waar blijven nu de normen en waarden?

Ik ben al sins november 2007 met Pretium bezig. Ik heb de betaling stop laten zetten daar ik nu met een cheque betaal. Mijn jaarcontract was afgelopen op14/3/008, dit is in november 2007 aangetekend opgezegd. Ik heb zeker nog 10 keer met Pretium gebeld, ze zeggen gewoon u had op moeten zeggen. Zijn er nog vragen voor je iets kon zeggen werd de verbinding verbroken. Ik laat het er niet bij zitten, ik stap hiermee naar Rader of Opgelicht.

Afgelopen woensdag werd mijn moeder door dit bedrijf gebeld. Echter in eerste instantie leek het alsof KPN belde, daar ze zich daarmee introduceerden. Nadat mijn moeder 'ja' had gezegd, vroeg zij nog wel op welk nummer zij kon terugbellen bij vragen. Bij het nazien van wat mijn ouders nu betalen, blijkt dat ze meer zouden gaan betalen via Pretium. Mijn moeder belde terug naar het verkregen nummer en kreeg Pretium aan de lijn. Hier werd mijn moerder schofterig te woord gestaan. Dit soort zaken moeten niet kunnen, maar als je dan de bank belt dat Pretium geen geld van je rekening mag halen, dan krijg je te horen dat dit alleen kan, wanneer je het rek.nr. kent. De wereld op z'n kop in Nederland. Wie is hier nu het slachtoffer?

1 juli 2008,
Ook wij zijn er ingestonken. Mijn vriend dacht ook dat hij een goede aanbieding kreeg van Kpn, later bleek het Pretium te zijn. Wij zijn nog ouderwets en verwachten dat er eerst getekend moet worden voor zaken. Niet dus! Een bandje volstaat. Ook dit bandje en de dingen die gezegd worden zijn achteraf niet meer terug te halen. Er wordt zo misleidend gecommuniceerd en je krijgt het niet meer teruggedraait. ook KPN kan niets meer doen, ze krijgen veel klachten van hun inmiddels ex-klanten.
Als ik hierover bel met Pretium krijg ik een botte meneer Stevens aan de telefoon die veel zegt en eigenlijk niets. Hij reageert niet op wat ik zeg, en lepelt kant en klare zinnen op waarmee je niet verder komt. Knap hoor, ik hoop dat hij trots is op zichzelf en dat Pretium er trots op is dat hun bedrijf zo negatief in het daglicht staat. Ik zal ze bij deze beloven dat ik aan iedereen die het maar wil horen zal vertellen wat een bandieten dit zijn. Het lijkt mij dat Dhr Nyks van Pretium maar eens moet nadenken over wat hij wil uitstralen naar zijn toekomstige klanten.

Ben gewoon belazerd opgelicht door Pretium zeg gewoon wie je ben nee als maar herhalen als ik vraag spreek ik met KPN ja met KPN gaat de prijzen verlagen nemen meer mensen een vast abonnement onzin Prentium zegt je KPN abonnement op Walgelijk wie gaat er iets aan doen Pretium moet KPN 25.000 euro boete per dag betalen als ze door gaan met deze walgelijke praktijken. Met mij zijn ze nog niet klaar.Zijn onbereikbaar hebben niet eens een E mail 't is een telecombedrijf WAKKER WOORDEN elk fatsoenlijk bedrijf heeft E mail
Heren wetmakers, laten we maar weer een handtekening onder een contract zetten hoef ik niet onnodige aangetekende brieven te schrijven waar geen reactie op komt.Heb de zaak nu maar,overgedragen aan mijn rechts bijstand verzekering .....

Beste mensen,
Ik werk zelf bij pretium telecom, in de bandopname wordt wel 5 keer de naam pretium telecom genoemd, een beetje dom he als je dan niet weet dat het kpn niet is. Let gwn een beetje op wat je toezegt, Ze zeggen duidelijk u gaat ermee akkoord dat pretium u abonnement van u huidige aanbieder overneemt, u zegt daar ja op. Pretium niet.

Beste Simone, Persoonlijk heb ik niet veel op Pretium aan te merken, ik betaal alleen veel te veel voor ADSL en voel me voor de gek gehouden in 2005!!! Ik ben al vele jaren klant! Echter: communicatief is het m.i. een puinhoop bij Pretium. Ik heb vele brieven en/of faxen waarop men maar niet reageert. DUS dat is ook Pretium !!! Ik kan zo wat namen noemen van mensen met wie in het verleden contact is geweest, prima! Alleen ze kunnen niets/niet veel bereiken!! Ik ga denk ik een website beginnen en mijn post aan Pretium daarop plaatsen. Ga ik lachen en dhr. Nyks huilen? Of niet????

Op 12.04.2007 schreef ik een reactie (zie aldaar). Nu is mijn positieve reactie heel wat bekoeld. Ik noem het geen oplichters, maar het begint wel te stinken! Ik heb inmiddels een paar namen genoteerd, men belooft veel doch doet weinig of MAG weinig. Ik had een borg betaald, met veel moeite heb ik het terug gekregen. Ze houden je aan het lijntje vwb de snelheid en kosten van ASDL. Ze kletsen! Kijk maar eens op de website. Er zijn tal van websites die over Pretium handelen, ga maar eens googelen! Triest! Ik wil nu van ze af. Kijk de reactie n.a.v. Simone hiervoor, dat is mij bekend.!!

Op 10-12-2008 schijnt Pretium Telecom mijn abonnement in een of ander weekendabonnement te hebben veranderd en het contract tot 2-10-2010 te hebben verlengd.
Ik heb echter geen brief gezien, wel heb ik een of ander onzinnig tijdschrift van ze gekregen waarvan ze beweren dat ikzelf me erop geabonneerd heb.
Ik wi nu van Pretium af maar hoe?
Kan dit allemaal zomaar?

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-09-15T14:14:00.000Z Rian van Heur
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.