Callcenter-medewerker klaagt over akoestische shock

Dit artikel delen:

De Arbeidsinspectie in Nederland heeft vandaag een eerste klacht binnengekregen van een werknemer bij een callcenter waar een nieuw VoIP-systeem is ingevoerd. De werknemer heeft last van oorsuizen, één van de symptomen van akoestische shock.

Computable bericht in de editie van deze week over het risico van gehoorschade door gebruik van goedkope headsets bij Voice-over-IP. Het Britse NomadTrack, leverancier van tracking-systemen voor mobiele apparatuur, waarschuwt voor de gevaren van akoestische shock. Het doet dit vooral met het oog op de groeiende populariteit van VoIP-diensten. British Telecom heeft in het thuisland al honderdduizenden ponden aan schadevergoeding hiervoor moeten uitkeren.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Als veiligheidskundige zou ik graag geinformeerd worden over de achtergrond van de jurisprudentie.
Als de werkgever geprobeerd heeft kosten te besparen door goedkope headsets aan te schaffen, wist van mogelijke gehoorschade en geen preventieve maatregelen heeft genomen dan zit er enige logica in.
Ik ben ook benieuwd naar de effecten van I-pods, MP3-spelers etc.
Wordt de werkgever hier aansprakelijk gesteld voor schade die in de privesfeer is opgelopen?
Gaan we hetzelfde traject in als met de bureaustoelen en beeldschermwerk waarbij op het werk de hoogste eisen worden getseld en men thuis op de bank zit te computeren?

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2006-03-01T16:49:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.