Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

T-Mobile compenseert klanten voor 3G-uitval

03 juni 2010 - 15:21ActueelCloud & InfrastructuurT-Mobile
Diederik Toet
Diederik Toet

Abonnees van telecomaanbieder T-Mobile die aantoonbaar hinder ondervinden van de capaciteitsproblemen op het 3G-netwerk, krijgen twee maanden gratis mobiel internet. De laatste tijd ontving het bedrijf veel klachten over overbezetting van het umts-netwerk. Daardoor kunnen abonnees niet snel internetten op hun mobieltje.

De capaciteitsproblemen worden veroorzaakt door het toegenomen gebruik van internet op smartphones. Vooral de iPhone, die in Nederland enkel via T-Mobile in combinatie met een abonnement wordt verkocht, blijkt de boosdoener. Het resultaat is dat het bedrijf te maken heeft met 'filevorming' op bepaalde drukbezette 3G-antennelocaties.

14 gigabyte per dag

Uit de jaarcijfers over 2009 blijkt dat een gemiddelde klant van T-Mobile eind 2009 dagelijks ongeveer 44 megabyte aan data verbruikte. Het bedrijf verwacht dat dit in 2015 14 gigabyte per dag bedraagt.

Sinds 2008 merken de aanbieders van mobiele telefonie een explosieve toename van dataverkeer over hun netwerken. Zo verachtvoudigde het mobiele dataverkeer op het netwerk van T-Mobile Nederland in 2008 ten opzichte van 2007. In het voorjaar van 2009 kreeg de netwerkbeheerder maandelijks zo'n 67 terabyte aan data te verstouwen. In januari 2008 was dat nog slechts 2,5 terabyte.

De aanbieder zegt 'dag en nacht' te werken aan uitbreiding van het 3G-netwerk, zodat het euvel binnen drie weken is verholpen. Het langzamere 2G-netwerk (gsm en gprs), werkt volgens de aanbieder, naar behoren.

Meer over

NetwerkenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘3G kan toename van dataverkeer niet aan’

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    T-Mobile boekt minder omzet door lager tarief

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    T-Mobile investeert 57 miljoen in 3G-netwerk

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Winst T-Mobile Nederland stijgt 44 procent

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    T-Mobile moest extra antennes alleen activeren

    ActueelCloud & Infrastructuur

    T-Mobile: 3G-problemen zijn opgelost

    5 reacties op “T-Mobile compenseert klanten voor 3G-uitval”

    1. HS schreef:
      4 juni 2010 om 08:10

      Ik ondervind al ruim een jaar ernstige hinder, een compensatie van 2 maanden is daarom niet veel. Hoe kan je dit aantoonbaar maken?

      Login om te reageren
    2. Henny schreef:
      4 juni 2010 om 11:20

      Ha, ja dat was ook gelijk mijn eerste gedachte: hoe kun je dit aantoonbaar maken. Gebaar van T-Mobile doet me denken aan een mus die niet meer leeft…

      Login om te reageren
    3. LZ schreef:
      4 juni 2010 om 13:09

      Het is wel heel erg de laatste tijd…Bellen en internetten is een drama…

      Login om te reageren
    4. Scorpion schreef:
      4 juni 2010 om 18:31

      Sinds ik over ben van Orange naar T-Mobile is de ontvangst zeer matig tot zwak.
      In huis is het 1 of niets aan streepjes. In de shop 2 a 3, wat men al vreemd vond. Ik heb al een vervangend toestel gehad, maar de ontvangst is belabberd.

      Ik denk erover om een andere provider te nemen.
      Klanten service komt veelal hun gemaakte afspraken niet na! Netwerk is slecht.

      Login om te reageren
    5. ivo schreef:
      10 juni 2010 om 12:13

      T-mobile opereert (voor zover ik weet) niet op de lage GSM frequentie, waardoor ontvangst binnen gebouwen belabberd is omdat de hogere frequenties wel goed zijn voor lange afstanden, maar niet goed door muren etc. komen.
      Andere providers opereren daarom op diverse frequenties en als je een dual/triple/quad-band telefoon hebt kan deze overweg met meerdere frequenties waardoor een goed signaal bijna altijd gewaarborgd is.
      T-mobile gaat er vanuit het gebrek aan laagfrequent opgelost wordt door meer masten met hoogfrequent te plaatsen, hetgeen uiteraard niet werkt.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs