Winst T-Mobile Nederland stijgt 44 procent

Dit artikel delen:

Telecomaanbieder T-Mobile heeft in Nederland in de eerste helft van 2010 44 procent meer brutowinst geboekt dan een jaar geleden. Dat is opmerkelijk, omdat het internationale concern zijn brutowinst zag teruglopen met 1,7 procent. In Nederland daalde de omzet wel met 2,1 procent. Wereldwijd boekte het concern 2,5 procent minder omzet. Dat blijkt uit het halfjaarverslag van de firma.

De brutowinst van de Nederlandse activiteiten van T-Mobile komt na afsluiting van het eerste halfjaar van 2010 uit op 241 miljoen euro bij een omzet van 890 miljoen. De winstmarge, het aandeel van de winst in de omzet, steeg met 9 procentpunten.

De dalende omzet van het internationale telecomconcern is voor een deel te wijten aan de afstoting van de Britse activiteiten. In het Verenigd Koninkrijk werden deze kortgeleden samengevoegd met die van Orange.

Het dataverkeer over het netwerk van T-Mobile steeg in de eerste zes maanden van 2010 maar liefst 28 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Dat is voor een groot deel toe te schrijven aan het exclusieve verkooprecht dat het bedrijf in veel landen (waaronder Nederland) heeft op de iPhone.

T-Mobile heeft in Nederland ongeveer 5,4 miljoen abonnees.

De cijfers

T-Mobile

Eerste halfjaar 2010 (miljoen euro)

Eerste halfjaar 2009 (miljoen euro)

Verschil (%)

Omzet

31.343

32.140

-2,5

waarvan in NL

890

909

-2,1

Brutowinst

9902

10.070

-1,7

waarvan in NL

241

167

+44,3

Nettowinst

1242

-603 (verlies)

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Dan hebben ze geld zat in kas om de 3G problemen nu eens ECHT op te lossen. Want dat is in grote delen van NL nog steeds niet het geval. Schandalig.

Blijkt dan toch dat we veel te veel betalen voor onze mobiele telefonie bij deze club.

En de performance van mobiel internet zuigt zo vreselijk. De volgende wordt een andere provider, wellicht Vodaphone.

Ja moet je doen, bij Vodafone zal het vast wel beter zijn ;) Wilde een klein jaar gelden mijn vodafone abo flink verhogen (had een slapend abo van 5 euro oftewel betaalde al 3 jaar elke maand geld zonder daar iets voor af te nemen) moest betaald bellen met klantenservice, belde in februari en wilde per 1 april de boel laten ingaan. Het ging om 60 euro per maand wat ik dan zou gaan betalen... Dat kon dus niet, het kon alleen direct of per 1 maart, anders moest ik maar terugbellen (betaald...). Heb ze dus nooit meer gebeld. Ben blij dat overstappen zo makkelijk gaat. Vodafone sucks bigtime!! naar mijn mening.

5,4 miljoen als je prepaids meerekent bedoelen ze... Abonnees is weer wat anders...

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2010-08-05T10:24:00.000Z Diederik Toet
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.