Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

HTC investeert in koptelefoons van Dr. Dre

18 augustus 2011 - 13:38ActueelCloud & InfrastructuurHTC
Witold Kepinski
Witold Kepinski

De Taiwanese telefoonleverancier HTC investeert 309 miljoen dollar in de Amerikaanse leverancier van luxe koptelefoons Beat Electronics. Die hoofdtelefoons worden onder andere in combinatie met smartphones gebruikt. Een van de aandeelhouders van Beat Electronics is de Amerikaanse rapper en hip-hop artiest Dr. Dre.

Met deze overeenkomst krijgt HTC 51 procent van de aandelen van Beat Electronics in handen. De koptelefoons en speakers van Beat Electronics zijn gericht op muziekliefhebber die een goede geluidskwaliteit willen, zo stelt de fabrikant.

Hardwareleverancier HP gebruikt de speakers van de leverancier in zijn pc's. Een lijn van koptelefoons is vernoemd naar Dr. Dre. Het merk wordt ook gepromoot door popartiesten als Lady Gaga en Kayne West.

100 miljoen dollar voor Dr.Dre

Andre Young, alias Dr. Dre is volges Forbes.com een van de rijkste Amerikaanse hip-hop artiesten en heeft een geschat vermogen van 125 miljoen dollar. Hij brak begin jaren negentig door. Met het sluiten van de overeenkomst met HTC kan de rapper naar verluid 100 miljoen dollar bijschrijven op zijn bankrekening. Hij zou een aandeel in Beat Electronicshebben van 40 procent.

Het Taiwanese HTC ziet de verkoop van zijn smartphones wereldwijd toenemen. Zo heeft 20 procent van Amerikaanse gebruikers een HTC-telefoon die op Android of Windows Mobile werkt. HTC concurreert met Nokia, Samsung en Apple.

HTC and Beats by Dr. Dre

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Benny Punt wint HTC-smartphone

    Computable.nl
    InfopaginaCloud & Infrastructuur

    HTC S740-smartphone

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Puzzel mee naar een HTC-smartphone

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Met HTC Snap in contact met belangrijkste relaties

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    HTC G1-smartphone is interessant alternatief

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    HTC en Huawei maken nieuwe Android-telefoon

    2 reacties op “HTC investeert in koptelefoons van Dr. Dre”

    1. Peter schreef:
      19 augustus 2011 om 09:06

      Even voor de goede orde.
      De koptelefoons en speakers van Beat Electronics zijn lifestyle producten en zijn kwalitatief niet opvallend en eerder middelmatig te noemen. Zowel wat de geluidskwaliteit en bouwkwaliteit betreft. Dankzij slimme marketing van de fabrikant Monster Cable die samen met Dre dit dochterbedrijf hebben opgezet hebben ze in korte tijd een relatief groot marktaandeel weten verwerven op de consumentenmarkt.

      Login om te reageren
    2. Bernhard schreef:
      19 augustus 2011 om 13:56

      Grappig, toch altijd die marketing boys weer. Ook al is je produkt nog zo slecht; marketing breit het recht.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs