Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Storing

Blackberry kampt opnieuw met internetstoring

11 oktober 2011 - 14:37ActueelCloud & InfrastructuurBlackberry
Laura Kempenaar
Laura Kempenaar

Blackberry-toestellen kampen voor de tweede dag op rij met mail- en internetproblemen. De storing van 10 oktober 2011 was rond middernacht verholpen, maar een dag later kampt leverancier Research in Motion (RIM) opnieuw met problemen. Op sociale media wordt geklaagd dat Blackberry-diensten, waaronder Blackberry Messenger voor het pingen, niet werken. Of het probleem wederom te maken heeft met een crashende server in het datacenter in Engeland, is niet bekend. In Nederland lijken alleen klanten van T-Mobile en Vodafone problemen te hebben.

Op de website van Blackberry-maker RIM is het al dagen stil. Er worden persberichten vrijgegeven over nieuwe Blackberry-toestellen in Taiwan en een nieuwe manier om bestanden te delen via de mobieltjes, maar er wordt gezwegen over de storingen in de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (emea). Op het officiële Twitter-account van de Blackberry-klantenservice werd rond drie uur het bericht verspreid dat 'in sommige gebieden vertraging in bericht- en internetsurfdiensten is. Wij werken eraan de normale service zo snel mogelijk weer in orde te maken.' Hoe lang het zal duren voor de storing is opgelost, is onbekend.

Crash in serverpark

Blackberry heeft nog geen officieel statement naar buiten gebracht, waardoor de woordvoerder in Nederland geen uitspraken kan doen over deze tweede storing. Op 10 oktober 2011 was er een servercrash in het datacenter van RIM in Slough, nabij Londen. Waarom deze crash zulke grote gevolgen had, is onbekend. Er gaan geruchten dat de storing tot 22 oktober 2011 blijft voortzetten en er alleen van 0.30 tot 12.30 uur verbinding is, maar Computable heeft dit niet bevestigd kunnen krijgen.

Meer over

SmartphonesTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Datacenter veroorzaakte Blackberry-storing

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    RIM onderzoekt nieuwe Blackberry-problemen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Blackberry-maker RIM formeert SWAT-team

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Blackberry-maker RIM breidt uit in Nederland

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    RIM compenseert Blackberry-gebruikers

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Blackberry-aanbieders eisen schadevergoeding

    23 reacties op “Blackberry kampt opnieuw met internetstoring”

    « Oudere reacties
    1. kiet schreef:
      12 oktober 2011 om 17:31

      ja moet eigelijk niet kunne dit.. maar altijd positief blijve, lekker rust aan me kop afgelope dagen!

      Login om te reageren
    2. Priscilla de Munnik schreef:
      12 oktober 2011 om 18:20

      ik betaal per maand voor mijn internet bundel, en ik vind gewoon dat ik mijn geld terug hoor te krijgen, of dat ze ons maand gratis internet geven of iets, want dit vond ik zonde van mijn geld!

      Login om te reageren
    3. PaVaKe schreef:
      12 oktober 2011 om 23:08

      @redactie computable:

      Gezien het aantal reacties op het uitvallen van het blackberry netwerk, maar vooral het niveau van de reacties, rijst bij mij toch echt de vraag of dit het niveau is wat de computable aan wil bieden aan haar lezers.

      Het lijkt momenteel meer op een klaagmuur voor BB bezitters, dan op een vakinhoudelijk forum.

      Wanneer ik dit alles lees, vraag ik me echt af in hoeverre ik de fora en lezers van computable nog serieus moet nemen.

      Login om te reageren
    « Oudere reacties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs