Vanaf woensdag 12 oktober 2011 werden ook Blackberry-gebruikers in Amerika en Canada de dupe van de storing, waardoor het ook daar niet mogelijk was om te e-mailen, pingen en browsen. Ook in die regio komt de service stukje bij beetje weer op gang.
Robin Bienfait
Inmiddels heeft Research in Motion meerdere malen excuses gemaakt voor de ongemakken. Het bedrijf heeft na aanhoudende klachten over het niet communiceren en stilhouden van de problemen een webpagina gemaakt met daarop statusupdates. Vannacht plaatste Blackberry-cio Robin Bienfait een officiële reactie op die pagina, waarin hij wederom excuses maakt.
Bienfait: 'U heeft op ons gerekend omdat wij betrouwbare, real-time communicatie leveren, en op dit moment laten we u in de steek. We nemen dit incident zeer serieus en er werken mensen 24/7 aan een oplossing voor dit probleem. We denken dat we weten hoe het heeft kunnen gebeuren en op dit moment proberen we het normale serviceniveau in alle regio's te herstellen.' Ook geeft hij van alle regio's aan wat de status is.
Extra capaciteit
Zo lijkt voor Europa de maildienst weer redelijk op orde en moet alleen nog de backlog worden opgeschoond. Pingen zou wel weer mogelijk zijn via Blackberry Messenger. Internetbrowsen werkt nog niet, omdat het supportteam eerst kijkt of de dienst stabiel is en hem pas weer vrijgeeft wanneer RIM zeker weet dat het goed gaat. Tot slot wordt er opgemerkt dat er extra capaciteit is ingeschakeld om boodschappen tussen regio's over te brengen.
Wanneer de storing precies volledig opgelost zal zijn en de Blackberry-diensten weer naar behoren zullen werken, is nog onbekend. Het is nog niet bekend of bedrijven en particulieren van RIM een vergoeding krijgen voor de geleden schade.
Reacties
Nou, mijn blackberry ligt er nu sinds een uur weer achter weg hoor..
Ons bedrijf heeft een BES-server (enterprise) en heeft hier nauwelijks last van gehad. Dat zal dan wel voor meer bedrijven gelden...