Zakelijke markt kiest duidelijk voor DSL-verbinbding

De zakelijke markt heeft een sterke voorkeur voor DSL verbindingen voor internettoegang. Het aantal zakelijke gebruikers dat beschikking heeft over een DSL verbinding is in 2004 toegenomen van 45 procent naar 70 procent.

Dit blijk uit recent onderzoek van Heliview uit Breda. Het gebruik van andere verbindingen voor internettoegang, zoals analoge verbindingen, ISDN en kabelinternet, neemt af. Heliview ziet nog geen grootschalig gebruik van glasvezelkabel, maar voorziet bij grotere organisaties wel meer gebruik van dit verbindingstype.

In de markt van netwerkleveranciers neemt KPN een dominante positie in met een aandeel van 73 procent. Ook in de markt van Internet Service Providers heeft KPN (met onder meer Het Net, Planet Internet en Xs4all) een sterke positie met 43 procent.

Voor 2004 gaf nog 9 procent van de onderzochte vestigingen aan van plan te zijn om over te stappen naar een andere Internet Service Provider. In het huidige onderzoek is het switchgedrag gedaald naar 5 procent. Klanten zijn doorgaans zeer tevreden en zien in mindere mate de noodzaak om te switchen.

.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-02-24T15:53:00.000Z Redactie Computable/Channelweb
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.