Versatel wil met voetbal half miljoen klanten trekken

Telecombedrijf Versatel laat zijn aanbod van voetbaltelevisie via adsl samenvallen met de start van het nieuwe eredivisieseizoen na de zomer. Het bedrijf verwacht eind dit jaar honderdduizend abonnees op dit nieuwe product.

Dat aantal moet oplopen tot een half miljoen klanten aan het einde van de drie jaar dat het telecombedrijf rechten heeft op deze sportwedstrijden. " Voetbal is het middel waarmee het concern bekendheid wil verwerven in de consumentenmarkt. Hoewel televisie via adsl voor Versatel nieuw is, is in de praktijk wel degelijk uitgebreid bewezen dat het werkt. In Frankrijk en Azië is het een succes", zei Versatel ceo Raj Raithatha woensdag op een persconferentie waar het bedrijf de cijfers over 2004 presenteerde. De omzet is het afgelopen jaar tijd flink gestegen. In 2004 kwam dit uit op 600 miljoen euro. Het jaar daarvoor lagen de inkomsten nog 30 procent lager op 462 miljoen euro.

Het bedrijf is op dit moment al druk bezig om de introductie van televisie via adsl voor te bereiden. Het plaatst modembanken in de wijkcentrales. Een groot deel daarvan wordt geleverd door Samsung. Ook de kastjes bij de mensen thuis, waarmee ze de tv-beelden op een televisie of computer kunnen bekijken worden door Samsung geleverd.

 

Versatel gaat net als KPN gebruik maken van adsl2+. Het concern heeft voor het gebruik van deze nieuwe dsl-variant officieel toestemming nodig van de eigenaar van het telefonienetwerk KPN. Dit komt omdat er hoge frequenties in de koperdraad aangesproken worden. Die toestemming heeft KPN Versatel en andere eigenaren van dsl-netwerken nog steeds niet gegeven.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-03-02T14:32:00.000Z Sytse van der Schaaf
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.