Palm probeert met Lifedrive markt terug te winnen

Dit artikel delen:

De Lifedrive, zoals de nieuwe handheld van Palm heet moet het bedrijf gaan redden. Palm heeft te lang allerlei apparaten zoals de iPod en andere draagbare mediaspelers genegeerd en aan de businesszijde de Blackberry. De naam die Palm voor zijn nieuwe handheld heeft gekozen, lijkt hierdoor meer dan symbolisch.

Het apparaat is volgens Palm volledig multitasking. Naast de voor het bedrijf gebruikelijke zakelijke applicaties is het ook een muziekspeler en kunnen er filmpjes op afgedraaid worden. Verder kan men er het internet mee op. Hiermee hoopt Palm de aansluiting met de markt weer te vinden. Kenners twijfelen er echter aan of dat gaat lukken.

De LifeDrive gaat in de VS 499 dollar kosten en heeft een 4 GB harddisk en verder Bluetooth en wifi-mogelijkheden, zo schrijft C/Net. Palm dat eigenlijk altijd als een zakelijk product bekend stond, lijkt met de Lifedrive ook consumenten aan te willen spreken. Palm wil dit echt doen zonder al te veel te tornen aan de pda-capaciteiten.

Toch denken kenners dat Palm het nog heel moeilijk gaat krijgen als het het daadwerkelijk wil gaan opnemen tegen apparaten als de iPod van Apple en tegen de Sony PSP. Palm heeft nauwelijks naam gemaakt op de consumentenmarkt.

Palm vergelijkt de Lifedrive zelf qua functionaliteit het liefst met een pc. Het zou zelfs een goed alternatief kunnen zijn voor de laptop, denkt het bedrijf. Zo kan iemand behalve muziek luisteren, filmpjes bekijken ook bij Microsoft Office, zijn mail checken en Excel-spreadsheets bekijken. Vraag is of de gebruiker hier wel op zit te wachten. Voorlopig lijkt het allemaal wishfull thinking.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-05-19T12:21:00.000Z Redactie Computable/Emerce
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.