QoS helpt Amerikaanse 911-verplichting VoIP

De Amerikaanse verplichting voor VoIP-aanbieders om toegang tot noodnummer 911 te bieden, wordt op weg geholpen door Quality of Service-technologie (QoS). Operax en i3 micro technology zeggen de oplossing te hebben.

Die twee Zweedse bedrijven hebben de handen ineen geslagen en komen met een gezamenlijke software-oplossing voor telecombedrijven die Voice over IP (VoIP) aanbieden. Daarmee kunnen de VoIP-leveranciers garanties afgeven - en waarmaken - voor de kwaliteit. Dat betreft dan niet alleen de spraak, maar vooral zaken als de connectie en routering - die immers naar een lokale noodcentrale moet leiden.

 

Operax heeft in 2004 al gedemonstreerd dat het VoIP-gesprekken volledig (end to end) kan faciliteren op volgende generatie netwerken. De verwachting is dat steeds meer telefonieverkeer via IP-netwerken zal verlopen, samen met ander dataverkeer. QoS is dan van belang om de verschillende datastromen en hun prioriteit, inclusief tijdgevoeligheid, te scheiden en begeleiden.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-05-25T09:54:00.000Z Jasper Bakker
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.