Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Groei uitbreiding

CM.com verwacht groeisprint na beursgang

18 februari 2020 - 12:52ActueelCloud & InfrastructuurCM.com
Alfred Monterie
Alfred Monterie

Het Nederlandse bedrijf CM.com dat een communicatie- en betaalplatform biedt, is vorig jaar flink gegroeid. In 2019 is een omzet gehaald van ruim 96 miljoen euro, een toename van 14 procent. Bovendien wist het bedrijf uit Breda grote klanten zoals de Franse bank Société Générale, pakjesdienst Chronopost, autofabrikant BMW en parkeerapp Easypark binnen te halen. Voor dit jaar wordt dan ook een verdere groei verwacht.

Om die expansie mogelijk te maken gaat CM.com naar de beurs. Daarmee komt er voor het eerst sinds lange tijd weer een ict-bedrijf in de notering. Aanvankelijk zou dat eind vorig jaar gebeuren, maar ongunstige marktomstandigheden staken daar een stokje voor. Door samen te gaan met het beursgenoteerde investeringsvehikel Dutch Star Companies One (DSCO) verwacht CM.com alsnog een notering te krijgen. DSCO heeft daar inmiddels toestemming voor van De Nederlandsche Bank (DNB). Bovendien zegt DSCO zich te hebben verzekerd van de steun van voldoende aandeelhouders. Jeroen van Glabbeek, topman van CM.com, ziet de fusie deze week rond komen. Het aandeel DSCO kan dan aanstaande vrijdag als CM.com verder gaan. 

CM.com dat in 1999 werd opgericht, wil stevig doorgroeien. Onlangs werden daartoe kantoren geopend in Los Angeles en Singapore. Vooral de Amerikaanse markt vormt een uitdaging. Gemikt wordt op bedrijven die actief zijn op gebied van detailhandel, banken, transportwezen, logistiek, media en marketing. Het Bredase bedrijf helpt bedrijven beter te communiceren met hun klanten via verschillende berichtendiensten. 

Als een van de eersten ter wereld werd CM.com de officiële ‘solution provider’ van WhatsApp Business en Apple Business Chat. Daarnaast worden betaaldiensten geleverd. Onlangs werd CM.com ook service provider voor WeChat Pay dat vooral in China erg populair is maar ook in Europa groeit.

Door verder te investeren in zijn platform kan CM.com de schaalbaarheid van het platform vergroten en de time-to-market versnellen. Onlangs zijn aan het platform ook features toegevoegd zoals Ticketing en eSignature, iDeal QR en Mobile Order.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    CM.com opent kantoor in Dubai

    ActueelInnovatie & Transformatie

    CM.com is mobiele technologiepartner Dutch Grand Prix

    ActueelCloud & Infrastructuur

    CM.com koopt sportticketingbedrijf EventsIT

    Klantenservice
    ActueelCloud & Infrastructuur

    CM.com lijft RobinHQ in voor klantenservice-software

    Geld groei financieel
    ActueelInnovatie & Transformatie

    CM.com koopt CX Company voor 15,5 miljoen euro

    ActueelFinanciële dienstverlening

    CM.com koopt Global Ticket om culturele klanten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs