Schouten & Nelissen koopt opleidingentak Conclusion

Dit artikel delen:

Omar Zakaria Fouab, directeur Archipel Academy, ziet een trend om medewerkers continu te laten bijleren.

Archipel Academy, intermediair voor opleidingen, neemt van het Utrechtse Conclusion het bedrijfsonderdeel ‘learning services’ over. Met deze acquisitie verdubbelt deze spin-off van opleider Schouten & Nelissen zijn inkoopkracht. Schaalvoordelen zijn het voornaamste motief achter deze bundeling.

Het onderdeel 'learning services' bij Conclusion verzorgt de inkoop van opleidingen en biedt advies hierover. Daarnaast regelt de tak de administratieve afhandeling van het volgen van opleidingen.

Archipel Academy uit Zaltbommel doet iets vergelijkbaars. Het regelt voor medewerkers van grote bedrijven de opleidingen. Archipel verzorgt daarbij de gehele inkoop, organisatie en facturatie rondom trainingen. Het bedrijf is de afgelopen 2,5 jaar gegroeid van tien naar 63 medewerkers. Daar komen na de overname van de Conclusion-tak nog twintig mensen bij. Onder de klanten van Archipel Academy bevinden zich VodafoneZiggo, Philips, Heineken, Enexis, KPMG, Bosch, Thales en de rijksoverheid. 

Voor Conclusion betekent de verkoop van haar onderdeel ‘learning services’ dat het bedrijf zich meer kan richten op haar kernactiviteiten digitale transformatie en IT-diensten. Het bedrijf blijft het leer-managementsysteem Class verder ontwikkelen.  Class geeft medewerkers de regie over hun eigen leeractiviteiten en creëert daarmee een betere leerervaring.



Continu leren

"Een leven lang leren "

Directeur Omar Fouab van Archipel Academy ziet bij bedrijven een trend om medewerkers continu te laten bijleren. Dit permanent bijspijkeren komt in de plaats van losse, op zichzelf staande trainingen. Het product Archipel Unlimited dat voorziet in onbeperkt leren, slaat aan. Fouab: ‘Ondanks de coronapandemie hebben wij een omzetstijging van 100 procent gezien.’Hij verwacht dat deze ontwikkeling zich voortzet. Van Archipel Unlimited maken al 7500 professionals gebruik.

De vierduizend grootste Nederlandse bedrijven geven jaarlijks zo'n één miljard euro uit aan opleidingen en trainingen. Digitalisering en robotisering leiden tot de noodzaak van nieuwe kennis en vaardigheden bij werknemers. Om- en bijscholing gaan een groot effect hebben op cao-onderhandelingen. De rol die opleidingsbudgetten daarin spelen wordt groter. De overheid stelt vanaf volgend jaar 250 miljoen euro per jaar beschikbaar in het teken van ‘een leven lang leren’. Het World Economic Forum verwacht bovendien dat 50 procent van de huidige beroepsbevolking moet worden omgeschoold.  

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-07-14T10:43:00.000Z Alfred Monterie