Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Logica regelt interne helpdesk KPN

06 februari 2009 - 10:45ActueelCloud & InfrastructuurCGIKPN
Diederik Toet
Diederik Toet

Telecombedrijf KPN legt de activiteiten van zijn interne helpdesk neer bij Logica. De desk ondersteunt medewerkers bij vragen over ruim zevenhonderd toepassingen. De ict-dienstverlener neemt veertig KPN'ers over. Een deel van de diensten worden uitbesteed naar India.

Ict-dienstverlener Logica neemt de interne helpdesk van telecombedrijf KPN over. De overeenkomst heeft een waarde van 21,6 miljoen euro en loopt over meerdere jaren. Veertig medewerkers van het telecombedrijf verhuizen daarvoor naar Logica.

India

De eerstelijns-helpdesk geeft ondersteuning bij vragen over de ruim zevenhonderd ict-systemen die medewerkers van KPN gebruiken. De hulp verloopt telefonisch, via e-mail en via internet. Dienstverlener Logica beoordeelt per specifieke activiteit op welke locatie die het beste en goedkoopste kan worden uitgevoerd. De afhandeling van vragen en storingen vinden plaats vanuit een vestiging in Nederland en een in India.

In India worden ook managementrapportages en andere aanverwante diensten uitgevoerd. De uitbesteding van de helpdesktaken ligt in lijn met de strategie van het bedrijf om werkzaamheden die niet tot de kernactiviteiten behoren, door andere te laten verrichten.

Meer over

HelpdeskTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondSoftware & Development

    Logica herhaalt KPN-kunstje bij Ahold

    Computable.nl
    ActueelWerkplek & Beheer

    Logica wil wij-gevoel creëren

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Logica is tevreden ondanks veel minder winst

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Logica: meer aandacht aan riskmanagement

    Computable.nl
    ActueelWerkplek & Beheer

    Logica voltooit verhuizing KPN-desk voor zomer

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ‘KPN kiest niet altijd voor Getronics’

    4 reacties op “Logica regelt interne helpdesk KPN”

    1. gast schreef:
      6 februari 2009 om 11:39

      Hadden ze onlangs niet Getronics overgenomen ???
      Vreemd al die onderlinge uitbestedingen, vreemd dat hun eigen bedrijf niet als kern zien.

      Overigens management kan ook vanuit india, en daar vallen grotere winsten te behalen als je uurlonen gaat verglijken. Want ook in deze bedrijfslaag valt veel te besparen, door out te sourcen naar goedkope landen.
      Een manager overleg via videoconference is niet iets nieuws meer. En KPN wil koploper zijn in dit gebied toch ??, wel dan, eat your own food first..

      Er zijn zelfs bedrijven die in hun bovenste top snijden, dezer dagen op advies van besturen..

      ’t is maar dat u het het weet heren van bestuur.
      een directie is immers ook maar in loondienst, en u bepaalt wat uw daaraan kwijt wilt. Om uw rendement te behalen met uw aandelen.

      Login om te reageren
    2. Don van Riet oud-KPN schreef:
      6 februari 2009 om 11:58

      Tja, als je de klantcontacten niet langer als core beschouwt, werk je zelf mee aan het Telecom commodity model. Dan gaat het inderdaad alleen nog maar op prijs. Dit is weer een beweging van KPN richting low-cost providership, weg van customer intimacy.

      Als de tweede lijns ook naar Logica of erger nog India verschuift, zal de communicatie en klantbeleving er niet beter op worden. Een klacht is immers een kans op een sterkere band met die klant, mits je hem goed oplost. UPC en Ziggo leren dat lesje nu ook, zie de klachtensites.

      Login om te reageren
    3. gast schreef:
      6 februari 2009 om 12:52

      Het zijn niet de klanten maar medewerkers van KPN die nu met hun vragen bij iemand anders uit komen.

      “De desk ondersteunt medewerkers bij vragen over ruim zevenhonderd toepassingen.”

      Login om te reageren
    4. Expert schreef:
      6 februari 2009 om 15:08

      Mmm, dacht dat Logica juist niet investeert in dit soort low-level functies. Logica is duidelijk de koers kwijt… ze doen maar wat….

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs