Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

‘Interne KPN-desk naar India is geen probleem’

06 februari 2009 - 16:31ActueelCloud & InfrastructuurCGIKPN
Diederik Toet
Diederik Toet

Telecomconcern KPN vindt het geen probleem dat zijn interne helpdesk deels wordt uitbesteed naar India. Ict-dienstverlener Logica sloot begin februari een servicecontract met KPN. Pas als de eerstelijnshulp er niet uitkomt, worden de Indiërs ingeschakeld. “Wij vinden dat prima”, zegt de KPN-woordvoerster.

Het is voor telecombedrijf KPN geen enkel probleem dat een deel van zijn interne helpdesk via Logica wordt uitbesteed naar India. Dat zegt woordvoerder Simone Boitelle van KPN. "Wij vinden dat prima. Bij de uitbesteding naar India gaat het niet om geld, maar om de kwaliteit van de dienstverlening", vertelt ze.

Oude collega’s

Voorlichter Judith Achterberg van Logica legt uit dat de KPN'ers hun oude collega's aan de telefoon krijgen als ze de helpdesk bellen. Veertig KPN'ers verhuizen de komende weken namelijk naar Logica. Pas als zij er als eerstelijns-helpdesk niet uitkomen, worden de medewerkers in India ingeschakeld, vertelt Achterberg. De telecommedewerker zouden hun vragen daardoor niet in het Engels hoeven stellen. "Al is bij ons Engels toch vaak voertaal", stelt Boitelle van KPN.

Het is niet de eerste keer dat Logica voor een grote klant gebruikmaakt van zijn Indiase vestigingen. Ondernemingen als Michelin, Deutsche Bank, Swedbank, BNP Paribas en Sodexho worden deels al vanuit Bangalore, Mumbai en Chennai ondersteund. Ook bij een eerder afgesloten dienstencontract met KPN maakt Logica gebruik van zijn Indiase medewerkers. De dienstverlener verzorgt al het applicatiebeheer en het HR shared service center van KPN. In totaal werken ongeveer drieduizend mensen in de Indiase vestigingen van Logica.

In eigen beheer

De komende zeven jaar regelt Logica de interne helpdesk voor KPN, die daarvoor in totaal 21,6 miljoen euro neerlegt. Tot dusver organiseerde het telecombedrijf de helpdesk in eigen beheer. De eerstelijns-helpdesk geeft ondersteuning bij vragen over de ruim zevenhonderd ict-systemen die medewerkers van KPN gebruiken. De hulp verloopt telefonisch, via e-mail en via internet.

Meer over

DienstenHelpdeskTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Computable.nl
    Cloud & Infrastructuur

    Logica regelt interne helpdesk KPN

    Computable.nl
    Carrière

    China en India geen bedreiging voor ICT’ers

    Handen schudden
    Cloud & Infrastructuur

    KPN besteedt applicatiebeheer uit aan Logica

    Computable.nl
    Carrière

    ICT-student besteedt huiswerk uit naar India

    India
    Werkplek & Beheer

    India wil meer dan alleen programmeren

    Computable.nl
    Innovatie & Transformatie

    ‘Loonsverhoging in India deert Tata niet’

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs