'Voor OGD is dit een belangrijk contract omdat we laten zien dat we ook in de financiële wereld grote outsouringscontracten kunnen binnenhalen', zegt marketing manager Martijn Vinke.
Univé zocht in een nieuwe aanbesteding naar een kantoorautomatiseerder die een toekomstbestendige werkplek kan neerzetten en ook het beheer en eindgebruikersondersteuning levert. Univé kent als grote organisatie verschillende typen gebruikers. Daarom zijn bij de inrichting van het nieuwe werkplekconcept de functionele behoeften van alle typen eindgebruikers als uitgangspunt genomen. Op basis van deze 'use cases' realiseert OGD werkplekken die overal en altijd toegankelijk zijn en geschikt voor elk type gebruiker. Daarnaast wordt met behulp van nieuwe communicatietoepassingen als Lync ook het samenwerken op afstand beter gefaciliteerd.
Bovendien ondersteunt OGD zelfservice voor de eindgebruikers, waarmee Univé een besparing op de operationele kosten denkt te kunnen realiseren. De OGD-helpdesk ondersteunt de eindgebruikers bij de complexere hulpvragen. De oplossing voldoet aan de richtlijnen van De Nederlandsche Bank.
De-fusie
Univé fuseerde in 2007 met VGZ, IZA Zorgverzekeraar en Trias tot Uvit. Als it-partners had Uvit Centric (werkplekbeheer) en Atos (backend- en rekencentrumdiensten). Op 31 december 2011 vond er een de-fusie plaats en werd UVIT opgesplitst in een specifieke zorgverzekeraar onder de naam Coöperatie VGZ U.A. en een verzekeringsbedrijf onder de naam Coöperatie Univé U.A. VGZ levert sindsdien zorgverzekeringsdiensten aan Univé. Na de ontvlechting koos Univé ervoor een nieuwe werkplekbeheerder te zoeken. Dat is OGD geworden. Het contract met Atos loopt nog gewoon door.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: