Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Fujitsu verliest contract KLM aan Unisys

22 maart 2016 - 11:20ActueelWerkplek & BeheerFujitsuKLMUnisys
Rik Sanders
Rik Sanders

Unisys gaat voor vliegtuigmaatschappij KLM de komende vijf jaar de servicedesk en het lokaal beheer uitvoeren. Het betreft de ondersteuning aan dertigduizend medewerkers. Unisys neemt het stokje over van Fujitsu die dit werk jarenlang heeft uitgevoerd. De keuze voor de Amerikaanse automatiseerder is opmerkelijk omdat Unisys in Nederland voornamelijk nog alleen een verkoopkantoor heeft.

Unisys gaat de servicedesk en het lokaal beheer verzorgen op centrale locaties van de luchtvaartmaatschappij op Schiphol Airport en in Amstelveen. De overeenkomst met KLM is opmerkelijk omdat de automatiseerder in Nederland niet bekend staat als een leverancier van werkplekdiensten.

Unisys neemt in ieder geval vijfentwintig man over van Fujitsu die nu het lokale beheer voor KLM verrichten. Daarnaast is er telefonische ondersteuning vanuit een callcenter in Budapest, vertelt een woordvoerster namens Unisys. Of dit contract met KLM onderdeel is van een grotere overeenkomst met moedermaatschappij Air France-KLM, is nog niet duidelijk.

Kostenverlagen

Begin 2010 sloot Air France-KLM nog twee contracten met ict-dienstverlener Fujitsu. Het ging toen om een overeenkomst voor helpdeskondersteuning van alle werkplekken van Air France-KLM wereldwijd en een verlenging van een beheercontract voor de kantoorautomatisering van de Nederlandse vestigingen van KLM. Fujitsu voerde al sinds 2003 werkplek- en helpdeskdiensten uit voor KLM.  Noch KLM noch Fujitsu geven commentaar op aanvullende vragen naar aanleiding van het stopzetten van dit contract.  

KLM stelt wel in een persbericht dat het nieuwe contract met Unisys de it-servicekosten moet reduceren, terwijl tegelijkertijd de productiviteit en de tevredenheid bij eindgebruikers moeten worden vergroot. Unisys zal daarbij sneller anticiperen op operationele verstoringen en daarvoor vernieuwingen doorvoeren binnen de servicedesk- en it-infrastructuur.

Lokale diensten

KLM vliegt op zo’n 135 internationale bestemmingen in ruim zestig landen. Unisys gaat de bijna dertigduizend medewerkers wereldwijd voorzien van 24/7-servicedesk-ondersteuning in het Nederlands en Engels. Ze bieden ondersteuning op locatie en (logistieke) diensten voor specifieke it-uitrusting, installaties, verhuizingen, uitbreidingen en veranderingen.

Daarnaast omvat de lokale dienstverlening van Unisys ook ondersteuning voor ruim twintigduizend apparaten, waaronder desktops, laptops, iPads, monitoren, printers en de installatie en het beheer van belangrijke software op elk van deze apparaten.

Meer over

ConsultingDienstenHelpdeskLaptops

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Tien jaar IT-outsourcing Fujitsu en KLM

    Computable.nl
    ActueelWerkplek & Beheer

    Air France-KLM sluit contracten met Fujitsu

    Computable.nl
    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    KLM kiest voor Fujitsu

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    KLM vliegt verder met dienstverlener Fujitsu

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    Bridgestone verlengt ICT-contract Fujitsu

    ActueelCloud & Infrastructuur

    KLM-topman: weg met computers uit het jaar-kruik

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs