Managed hosting door True

Cegeka richt werkplekomgeving Transavia in

Luchtvaartmaatschappij Transavia besteedt zijn werkplekinrichting en –beheer uit aan Cegeka. De ict-dienstverlener, met in Nederland het hoofdkantoor in Veenendaal, laat de nieuwe werkplekomgeving in de Cegeka-cloud draaien. De omgeving schaalt mee met de zomerpiek die Transavia kent en schaalt weer af in de rustiger winterperiode. Cegeka werd na een grondig selectietraject gekozen uit negentien outsourcingspartijen.

Transavia, onderdeel van AirFrance KLM, is een lagekostenluchtvaartmaatschappij en sterk in vakantievluchten. Het bedrijf wil met de inzet van digitale oplossingen het proces voor de klant zo soepel mogelijk maken. Daarbij let de vliegtuigmaatschappij er ook op dat de processen aan de achterkant volledig gedigitaliseerd zijn. Een werkplek die is afgestemd op de behoefte van een specifieke medewerker is hier een belangrijk onderdeel van.

Michel van Hout, chief information officer bij Transavia: ‘Wij opereren in een buitengewoon competitieve markt. We willen onderscheidend en relevant zijn voor onze klanten en ze een soepele reiservaring bieden. Daarbij maken we gebruik van een variatie aan digitale oplossingen en diensten. Daar hoort bij dat je ook medewerkers de juiste digitale middelen biedt.’

Sport

Daarnaast wil het bedrijf de ict-kosten drukken. Uitbesteding van een deel van de ict ziet Transavia als een middel hiervoor. ‘We hebben het selectietraject grondig aangepakt’, zegt Van Hout. ‘Belangrijke criteria voor ons zijn beschikbaarheid, respons-snelheid en flexibiliteit van de werkplek. De doorslag gaf echter de culturele fit die wij hebben met de leverancier. Cegeka heeft een flexibele houding, kent geen negen-tot-vijf cultuur en maakt er een sport van om kosten zoveel mogelijk te verlagen. Die houding is voor ons als low cost airline heel belangrijk.’

Samenwerking

De nieuwe werkplek zal in het najaar bij alle Transavia-medewerkers in gebruik zijn. Voor hun werkplek loggen de medewerkers in via single sign-on op een SharePoint portaal. Daar vinden zij de functionaliteit die zij voor hun functie nodig hebben. De nieuwe werkplek, waarbij zelfbediening centraal staat, biedt bovendien betere mogelijkheden voor interne samenwerking. Via chat, video en het delen van applicaties kunnen medewerkers makkelijker onderling contact zoeken. De werkplek is bovendien met ieder apparaat benaderbaar, aldus Cegeka.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5738128). © Jaarbeurs IT Media.
?

 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×