De afgelopen jaren was Royal IHC zelf verantwoordelijk voor het leveren van de servicedesk en on-site- ondersteuning aan de organisatie. Het internationaal opererende bedrijf kent meerdere locaties in de wereld en werkt met een grote verscheidenheid aan apparatuur. De scheepsbouwconcern wil deze werkzaamheden stroomlijnen en verwacht dit te kunnen doen door het uitbesteden aan een externe partner met bewezen ervaring. De keuze viel daarbij op Fujitsu, meldt Jan van de Wouw, it-directeur van Royal IHC.
Naast een efficiënter en goedkoper opererende servicedesk wil Royal IHC dat de it-ondersteuning makkelijk mee buigt met de ontwikkelingen binnen het concern. Het bedrijf beweegt zich in een volatiele markt en voerde recent nog een aantal reorganisaties door, ook op ict-vlak. Bij de servicedesk werkten nog twee man; zij hebben een andere baan.
'Fujitsu biedt Royal IHC een dienstverlening die per maand is op en af te halen, zoals het leveren van diensten tijdens kantooruren of 24-uurs-onderteuning met eventuele uitbreiding naar het buitenland', zegt Bas de Reus, algemeen directeur Fujitsu Nederland.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: