Zorgverlener Cordaan heeft een driejarig outsourcingscontract afgesloten met Pink Elephant met een waarde van ettelijke miljoenen. De overeenkomst omvat de it- en werkplekinfrastructuur van Cordaan en kent opties voor verlenging. Belangrijke doelstelling is het doorvoeren van innovaties voor de zorg. Bijzonder element is dat de automatiseerder elektrische scooters inzet om de gebruikersondersteuning op de verschillende locaties van Cordaan sneller te kunnen uitvoeren.
Met 5400 medewerkers en tweeduizend vrijwilligers is Cordaan een van de grotere zorgverleners van Nederland. Jaarlijks biedt Cordaan twintigduizend mensen voor een langere of kortere periode zorg vanuit 120 locaties en zestig thuiszorgteams. Cordaan is actief in alle wijken van Amsterdam en Diemen, maar ook in Huizen en Nieuw-Vennep.
De zorginstelling heeft in 2017 een strategische koers uitgezet waarin investeringen in technologische innovaties voor de zorg een belangrijke rol innemen. Naast het verder ontwikkelen van ‘veilig thuis technologie’, wil Cordaan technologie benutten voor het leveren van de juiste zorg aan haar cliënten op het juiste moment. Om dit te bereiken, zijn het verbeteren van de informatie-uitwisseling en het ondersteunen van de Cordaan-medewerkers met technologie als speerpunten van de nieuwe koers benoemd.
Cordaan had een uitbestedingsovereenkomst met SLTN lopen, maar besloot een nieuwe aanbesteding uit te schrijven voor het aantrekken van een it-partner ter ondersteuning van de nieuwe strategische koers. Adviesbureau Quint Wellington Redwood begeleidde Cordaan bij het ontwerpen van de sourcingstrategie en het selecteren en contracteren van de uiteindelijk winnaar, Pink Elephant. De ict-dienstverlener uit Naarden neemt daarbij geen it-medewerkers over van Cordaan of van SLTN.
Scooters
Het driejarige uitbestedingscontract omvat werkplek- en netwerkbeheer, datacenterdiensten, gebruikersondersteuning en softwaretrainingen. Daarnaast is er in het flexibele en schaalbare model ruimte voor het invoeren van innovaties. Pink Elephant gaat bijvoorbeeld een portaal ontwikkelen waarmee de medewerkers van Cordaan applicaties op een veilige en eenvoudige manier kunnen gebruiken. Het portaal wordt afgestemd op de werkzaamheden van de betreffende medewerker en is zowel via een tablet als een vaste werkplek te benaderen.
Verder wordt de werkplekondersteuning ingericht op de verschillende locaties van de Cordaan-medewerkers en -vrijwilligers. Bijzonder is dat Pink Elephant deze ondersteuning met behulp van elektrische scooters gaat verzorgen, om het tijdsverlies voor de zorgverleners tot een minimum te beperken. De scooters worden geleased, waarbij het onderhoud binnen het leasecontract valt.
‘Ik ben er trots op dat we als Pink Elephant Cordaan kunnen toevoegen aan onze klanten in de zorgsector’ zegt Rob van Rinsum, commercieel directeur bij Pink Elephant. ‘We blijven tijdens de contractduur samen innoveren. Met Pink Elephant in een centrale rol tussen Cordaan en de verschillende technologieleveranciers. Hiermee geven wij verdere invulling aan onze strategie om als cloudservices-integrator te fungeren voor onze klanten.’