AOL en Yahoo bieden betaalde omzeiling spamfilters

Dit artikel delen:

De Amerikaanse internet-providers AOL (America Online) en Yahoo gaan een nieuw e-mailsysteem testen dat digitale postzegels gebruikt. In tegenstelling tot eerdere, omstreden voorstellen voor e-postzegels (van onder meer Microsoft-topman Bill Gates) gaat het hier om postzegels voor de bezorging van reclame.

De tegen betaling te verzenden mail komt dan aan, ongeacht spamfilters, zeggen AOL en Yahoo toe. Het bezorgsysteem is bedoeld voor grote ondernemingen, zoals financiële instellingen, die hun boodschap niet in een filter willen zien stranden of daardoor laten vertragen. Woordvoerders van de twee isp's benadrukken dat het gaat om legitieme mail en niet om spam.

Voor het nieuwe systeem, dat als optie wordt aangeboden, werken AOL en Yahoo samen met Goodmail Systems. Ceo Richard Gingras van dat private bedrijf zegt dat de ips's zo e-mail kunnen certificeren en hun klanten beter kunnen beschermen tegen malafide mails, phishing-pogingen en ander kwaad.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2006-02-07T17:02:00.000Z Jasper Bakker
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.