Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

AOL doet water bij wijn voor spamfilteromzeiling

06 maart 2006 - 13:07ActueelCloud & InfrastructuurAOL
Rian van Heur
Rian van Heur

Niet-commerciële organisaties kunnen wel gratis e-mail blijven versturen naar AOL-gebruikers. Dat kondigt de Amerikaanse interprovider aan na kritiek op het betaalde e-mailsysteem dat het wil invoeren.

AOL kondigde begin februari aan dat bedrijven voortaan moeten betalen voor het versturen van grote aantallen e-mail. Als er drie tot vier dollar voor duizend e-mails betaald zou worden, zou AOL garanderen dat de e-mail zou aankomen op hun bestemmingsadres. Volgens critici komt dit neer op bewuste omzeiling van spamfilters, tegen betaling.

Vijftig niet-commerciële organisaties kwamen na de aankondiging van AOL in actie. Zij stellen dat commerciële organisaties zo een voorkeursbehandeling zouden krijgen, omdat die wel voor de dienst kunnen betalen en niet-commerciële organisaties niet. Ook tekenden zeventwintigduizend personen een online petitie tegen het betaalde e-mailsysteem.

Niet-commerciële organisaties hoeven daarom nu niet te betalen om grote aantallen e-mails te versturen. “We willen zeker zijn dat niet-commerciële organisaties die afhankelijk zijn van snelle communicatie met hun klanten ook gebruik kunnen maken van dit medium”, aldus postmaster Charles Stiles van AOL.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    AOL en Yahoo bieden betaalde omzeiling spamfilters

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Spam wordt steeds persoonlijker gericht

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    AOL-werknemer krijgt 15 maanden cel

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Yahoo, AOL en Microsoft samen tegen spam

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs