AOL doet water bij wijn voor spamfilteromzeiling

Dit artikel delen:

Niet-commerciële organisaties kunnen wel gratis e-mail blijven versturen naar AOL-gebruikers. Dat kondigt de Amerikaanse interprovider aan na kritiek op het betaalde e-mailsysteem dat het wil invoeren.

AOL kondigde begin februari aan dat bedrijven voortaan moeten betalen voor het versturen van grote aantallen e-mail. Als er drie tot vier dollar voor duizend e-mails betaald zou worden, zou AOL garanderen dat de e-mail zou aankomen op hun bestemmingsadres. Volgens critici komt dit neer op bewuste omzeiling van spamfilters, tegen betaling.

Vijftig niet-commerciële organisaties kwamen na de aankondiging van AOL in actie. Zij stellen dat commerciële organisaties zo een voorkeursbehandeling zouden krijgen, omdat die wel voor de dienst kunnen betalen en niet-commerciële organisaties niet. Ook tekenden zeventwintigduizend personen een online petitie tegen het betaalde e-mailsysteem.

Niet-commerciële organisaties hoeven daarom nu niet te betalen om grote aantallen e-mails te versturen. “We willen zeker zijn dat niet-commerciële organisaties die afhankelijk zijn van snelle communicatie met hun klanten ook gebruik kunnen maken van dit medium”, aldus postmaster Charles Stiles van AOL.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2006-03-06T14:04:00.000Z Rian van Heur
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.