Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Aanpakken cybercrime

LBVD ‘phist’ naar informatie en hackt organisaties

22 januari 2014 - 14:57ActueelData & AI
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Tijdens de jaarlijkse actie ‘April Awareness’ valt adviesbureau LBVD in maart en april 2014, organisaties en instellingen aan met phishing e-mails. Organisaties die deelnemen aan April Awareness verhogen hiermee het bewustzijnsniveau van hun medewerkers, zodat ze bewuster omgaan met de risico’s van de digitale wereld. Deelname aan April Awareness is kosteloos.

Met April Awareness haakt LBVD in op de doelstelling van de overheid om vrijheid en veiligheid in de digitale samenleving te versterken. Tijdens April Awareness vallen de hackers van LBVD de deelnemende organisaties aan met phishing e-mails. Organisaties leveren details aan en LBVD zorgt voor een gerichte phishing-aanval. Elke organisatie ontvangt een beknopte rapportage. Door deelname doen de organisaties mee met de benchmark en kunnen ze naast het meten van het bewustzijnsniveau van hun eigen medewerkers, ook zien hoe ze ten opzichte van andere organisaties scoren. Eind april treedt LBVD naar buiten met geanonimiseerde onderzoeksresultaten.

April Awareness is een jaarlijkse actie die is bedoeld voor organisaties die hun medewerkers meer willen laten nadenken over veiligheid in de digitale wereld. Ook in 2013 lieten organisaties zich vrijwillig hacken door LBVD. De digitale wereld brengt functionaliteit en gemak, maar ook risico’s met zich mee. LBVD wil dat organisaties zich bewuster worden van deze risico’s en op die manier samen de digitale wereld veiliger maken. Organisaties die mee willen doen aan het onderzoek kunnen zich aanmelden op http://aa2014.lbvd.nl of contact opnemen via: aprilawareness@lbvd.nl.

Meer over

ConsultingHackingPhishing

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    Hacking
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Organisaties laten zich hacken door LBVD

    Hacking
    ActueelData & AI

    LBVD ‘phist’ opnieuw met e-mails

    Phishing
    ActueelSecurity & Awareness

    Organisaties zwichten voor phishing e-mails

    Eén reactie op “LBVD ‘phist’ naar informatie en hackt organisaties”

    1. NumoQuest schreef:
      24 januari 2014 om 07:49

      Ik hoop toch wel met toestemming van….. Anders heb je hier een ultiem ‘diepte/hoogtepunt’ van reclame maken.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs