Bedrijven zien spywareproducten Microsoft niet zitten

Dit artikel delen:

Beveiligingsbedrijven op de CeBIT-beurs in Hannover geven uiteenlopende meningen over de nieuwe spyware-producten van Microsoft. "We denken niet dat producten die single-point bescherming bieden erg zinvol zijn", zegt Olaf Linder, verantwoordelijk voor de beveiligingsdiensten van Symantec.

"Je hebt voor een efficiënte bescherming een goede combinatie nodig van anti-virus, anti-spam and anti-spyware. Dat geldt zeker voor bedrijven.”
John Thompson, ceo van Symantec, oogstte vorige maand veel bijval toen hij Microsoft verweet slechte beveiliging te bieden.

Andere ondernemingen in de sector staan echter meer open voor de inspanningen van Redmond, zij het binnen bepaalde grenzen. “Op het vlak van spyware zal Microsoft een belangrijke speler worden voor eindgebruikers, en ik vind het jammer voor kleine spyware-bedrijven die uit de markt zullen verdwijnen”, zegt Raymond Genes, Europees directeur bij Trend Micro. “Op het niveau van de bedrijven zal waarschijnlijk niemand de technologie van Microsoft gebruiken. Een ceo vertelde mij dat Microsoft hem geen zuiver maar vervuild water had verkocht, en dat het bedrijf nu wilde proberen om geld aan te rekenen voor een waterfilter.”

Genes stipt aan dat alleen bedrijven als Symantec, die een groot deel van hun business uit consumentenproducten halen en niet uit producten voor bedrijven, iets te vrezen hebben van de beveiligingsstrategie van Microsoft.


x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-03-14T12:47:00.000Z Redactie Computable/Data News
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.