DHL meest geïmiteerde merk bij phishing

Dit artikel delen:
Logistiek camion

DHL is het meest geïmiteerde merk ter wereld bij pogingen tot phishing. In de eerste helft van dit jaar werd LinkedIn het vaakst misbruikt om persoonlijke informatie of betalingsgegevens te stelen. Maar het aandeel van LinkedIn is inmiddels sterk gedaald.

Dit blijkt uit het laatste het Brand Phishing Report van Check Point. In het afgelopen kwartaal nam DHL de eerste plek in, met 22 procent van alle phishing-pogingen wereldwijd. Dit heeft mede te maken met een grote wereldwijde zwendel- en phishing-aanval die de logistieke gigant enkele dagen voor het begin van het kwartaal trof.

Microsoft staat nu op de tweede plaats (16 procent). LinkedIn (11 procent), Google (6 procent) en Netflix (5 procent) maken de top vijf compleet. Daarna komen WeTransfer, Walmart, Whatsapp, HSBC en Instagram.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-10-25T13:36:00.000Z Alfred Monterie


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.